[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 374: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3545: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2960)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3547: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2960)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3548: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2960)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3549: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2960)
Det Store Dyret • Se emne - Kvelertak - Mjød (Musikkvideo)
Diskusjonsforum Om oss Dyrets Fem Bud Annonsering Søk Butikk
(agep) Thomas the Tank Engine - 3D Printing
(aktuba) Musikkvideo
(dboydesign) Stewart at the gym
(Varegg) Handcannon
(johnblunt) Alien Priest
(BjarneTv) korfilm for FN - Forbruk
(Rcart) Nett-troll
(orsvend) Noen nye illustrasjoner
(aktuba) Kortfilm med VFX
Arkivet
Viktig informasjon!

Vi har nå stengt Det Store Dyret for registreringer. Det Store Dyret lever nå på Discord. Send meg en epost på ADMIN krøllalfa STOREDYRET dott COM hvis dere ønsker invitasjon!

Kvelertak - Mjød (Musikkvideo)

Vis frem ferdige arbeider for ros og kritikk.
Forumregler
Vi ser helst at dere legger ved bilder av videoarbeider og nettsider, slik at det blir enklere å kommentere på arbeidet ditt. Post gjerne stillbilder i høy kvalitet, så vi kan beundre hver lille detalj. (Stillbilder gjør det også mulig å plassere arbeider i headeren, i tilfelle det fortjener plass der.)

Kvelertak - Mjød (Musikkvideo)

Innlegg chrizter 16 Mai 2010, 17:51

Heisann dyret!

For noen uker siden spilte vi inn den første musikkvideoen til bandet Kvelertak. Nå er videoen ferdigstilt og lagt ut på nettet. Derfor tenkte jeg å høste noen tilbakemeldinger fra de kreative sjeler i landet.

Jeg står for foto-arbeidet. Videoen er skutt med Red One og vi har brukt Zeiss ZF stills-optikk. Enjoy!

PS: Anbefaler at dere ser videoen i HD. Kjekkest det ;)

Brukerens avatar KONGE!
chrizter

Re: Kvelertak - Mjød (Musikkvideo)

Innlegg breuer 18 Mai 2010, 23:11

Veldig fin video. Mange fine shots og bra trøkk. Hvilke Zeiss linser brukte dere? Litt specs hadde vært nais.
Og hvilket lysoppsett hadde dere? Noen making of bilder kanskje?
Og til slutt... Kan du fortelle litt om postarbeidet dere har gjort? Hva har dere graded i?

/Erik
Brukerens avatar KONGE!
breuer

Innlegg chrizter 19 Mai 2010, 00:38

Takk for det breuer :)

Vi brukte Zeiss ZF linser, som egentlig er stills-optikk men har blitt cine-modded. Altså de har de-klikket blenderen, lagt til fokus hjul og satt på 80mm fronter. Brukte 28mm f2.0, 50mm Macro f2.0 og 85mm f1.4. Kjøpte også inn en 17-35mm f.2.8 Nikkor som hjalp oss godt på de romsligere bildene.

Nå var vi så heldige at locationen vår var et hus som skal rives en gang i sommer. Dvs; Vi rev gulvet i 2. etasje og gjorde mesteparten av lyssettingen derfra. Vi dekket en del av bordplankene med molton for å slippe søl og refleksjoner fra treet. Over bandet brukte vi en del diff filtere for å softe opp lyset, samtidig som vi også brukte røykmaskin inne som igjen softer lyset en del.

Over bandet hadde vi en 5k studio lampe litt fra siden og en 2k blonde bakfra. Brukte og noen små freshnels til å kicke inn litt i spesielle områder.

Over publikum brukte vi en blonde, noen redheads og en del 1kw par kanner som vi festet over i 2. etasje for å lage litt hotspots rundtomkring. I noen tilfeller måtte vi også ned med en blonde eller en redhead for å gi litt ekstra trøkk nedre i 1. etasje. Disse diffet vi naturligvis ned og ble brukt som ekstra opplett eller rim-light hvis vi trengte det.

Vi spilte inn på dagtid, derfor er vinduene dekket med en hel haug med CTB og i tillegg litt ND filter for å få det litt mer nattlig. Det står også en 1.2k HMI lampe utforbi hvert vindu og lyser inn.

Ute brukte vi 2stk 5k studiolamper, 2stk 1,2kw HIMer og 3stk 2kw Blonder. (Vi hadde en del mer videre bilder som ikke kom med i klippen)

Når det gjelder postarbeid, er det klippet i Final Cut Pro 7 og gradet i Color 1.5. Vi laget først en offline med prores 4:2:2 (1080p) filer og onlinet til en prores 4:4:4:4 (4k) som vi brukte til fargekorreksjon.

Bilder fra sett:
Vedlegg
mjød5.jpg
mjød5.jpg (80.29 KiB) Vist 7717 ganger
mjød4.jpg
mjød4.jpg (69.26 KiB) Vist 7425 ganger
mjød3.jpg
mjød3.jpg (40.81 KiB) Vist 7507 ganger
mjød2.jpg
mjød2.jpg (69.83 KiB) Vist 7450 ganger
mjød1.jpg
mjød1.jpg (45.44 KiB) Vist 7432 ganger
Brukerens avatar KONGE!
chrizter

Innlegg chrizter 19 Mai 2010, 00:41

Et par til:
Vedlegg
mjød7.jpg
mjød7.jpg (103 KiB) Vist 7539 ganger
mjød6.jpg
mjød6.jpg (42.92 KiB) Vist 7653 ganger
Brukerens avatar KONGE!
chrizter

Innlegg haabe 19 Mai 2010, 09:18

Heh, spesielt. Jeg hørte intervju med Kvelertak, etterfulgt av Mjød, på radioen her om dagen. Da kunne jeg ikke forestille meg en musikkvideo lik denne.

Men for all del. Jeg har lagt forventningene om en gammel, norrøn-inspirert video bak meg. Syns dere har laga en flott og underholdende musikkvideo :)

haabe

Innlegg chrizter 20 Mai 2010, 14:34

Takk for det Haabe. Mulig neste video blir nærmere det norrøne ;)

Utrolig gøy å jobbe med Kvelertak gutta, ønsker dem lykke til videre. Og for å ta et lite steg bort fra topicen, har dere sett platecoveret? Nydelig. Laget av selve John Baizley ;)
Vedlegg
Kvelertak-Cover-lite.jpg
Kvelertak-Cover-lite.jpg (105.51 KiB) Vist 7449 ganger
Brukerens avatar KONGE!
chrizter

Innlegg Severin 28 Mai 2010, 23:18

Oi, ble positivt overrasket av både musikk og musikkvideo her! :)
Synes det at vi blir presentert huset fra utsiden først gjør det litt mindre klaustrofobisk i det lille rommet. Ellers var det flott og brutalt!

Av en eller annen grunn forventet jeg å få trønderrock ut av høyttalerne, men heldigvis var det noe mye bedre! 8-)
Brukerens avatar
Severin

Gå til Ferdige arbeider

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 2 gjester