Jeg gjorde en julefilm for Platekompaniet tidligere i høst. Den går på TV nå, og da kan jeg endelig vise den her på Dyret! Filmen er gjort for byrået Anti, regissert av meg, og animert av Atle Blakseth.
Dere kan også laste ned en quicktime her: http://www.superrune.com/movies/platekomp_jul_800.mov
Tanken var å lage en hyllest til Disneys gamle kortfilm 'Santa's Workshop', og mange av utsnittene og idéene er henta rett derfra. Bakgrunnene er en subtil referanse til designet av Nordpolen i Rankin/Bass sin klassiske film 'Rudolph the Red-Nosed Reindeer', som senere er referert bl.a. i filmen Elf.
Det var veldig kort tid på filmen, jeg hadde bare litt over en uke å gjøre den på. På grunn av den korte tiden, så er dette det første superrune-prosjektet der jeg også har leid inn ekstra-hjelp. Det er noe jeg kommer til å fortsette med i fremtiden, Atle gjorde en mye bedre (og raskere!) jobb på animasjon enn jeg ville klart.
Jeg hadde en tyvstart på prosjektet siden jeg allerede hadde karakteren i 3D, og skulle bare gi han et nytt kostyme. Men det var noen utfordringer med det å klare å lage et bra miljø på begrenset tid, og mye av det ble løst med å gjøre lyssettingen interessant og bruke minimalt med dybdeskarphet for å skjule detaljer.
Tittelplakaten er designet av Anti.
Noen stills fra den ferdige filmen:

Håper den faller i smak! Jeg må takke Anti som nok en gang ga meg et spennende prosjekt å jobbe på!
Og ja, lyden er ute av synk, noe jeg slet med under hele produksjonen. Noe av det er After Effects, og noe er fordi vi ikke fikk lyden før animasjonen var ferdig. Jaja, vi får passe bedre på neste gang