Viktig informasjon!Vi har nå stengt Det Store Dyret for registreringer. Det Store Dyret lever nå på Discord. Send meg en epost på ADMIN krøllalfa STOREDYRET dott COM hvis dere ønsker invitasjon!
Forumregler
Vi ser helst at dere legger ved bilder av videoarbeider og nettsider, slik at det blir enklere å kommentere på arbeidet ditt. Post gjerne stillbilder i høy kvalitet, så vi kan beundre hver lille detalj. (Stillbilder gjør det også mulig å plassere arbeider i headeren, i tilfelle det fortjener plass der.)
Flotte bilder KarlB! Må si jeg liker det siste bilde i den "Brita Atlesdatter:" serien og det siste bildet i "Phono:" serien.
Veldig pent hvordan lyset skinner bak dem. Skikkelig majestetisk Og det Phono bildet var veldig feel-good, friends-aktig. I like very much!
Ellers, sånne konsert fotografier. Jeg liker dem å altså. Men noen ganger så syns jeg det kan bli litt juks? Hvis du skjønner hva jeg mener? At det er på en måte ikke jeg som driver å setter opp lysene og hvis jeg da tar bilder av det så blir det ikke "min" magi, men noen andres.
Men altså, for all del.. Det var noen herlige og skarpe bilder du hadde her
Jeg personlig synes det ikke er "juks". For når det gjelder konsertfoto, så er det noe av det mest krevende jeg gjør.. Det er ikke slik at jeg holder inne lukkern og satser på at det skal komme gode bilder.. Først av alt er det tiden man har til disposisjon, gjennomsnittlig 8 min (2 sanger). Lyset under konserter forandrer jeg HELE tiden, og da må du hele tiden være et halvt skritt foran lysmanen og prøve å tolke hva lysmannen finner på neste, så må du prøve å se på bevegelsen til artisten for å finne ut hvor han/hun er i neste øyeblikk. SÅ må du komponere, analysere lyset for å eksponere det ut i fra hvordan du vil bildet vil se ut. Og dette må gå helt på automatikk i hodet, for hvis du begynner å tenke, er det lille øyeblikket ferdig og du har mista bildet ditt. Konsertfoto er meget teknisk og det er for min del en øvelse på å tolke og lese lys kjapt og samtidig fange øyeblikk. Sånn ellers er det jo ikke jeg som setter lyset. Stort sett for min del bruker jeg tilstedeværende lys, og det er strengt talt sola som bestemmer.. og da må jeg tolke lyset og finne ut hvordan jeg skal løse det, stort sett ved å "manipulere" lyset (med reflektorer el.l.). Men da har jo en selv kontrollen, noe man ikke har når man jobber på konserter.. Håper det kanskje gav deg et litt annerledes syn på konsertfoto..