Diskusjonsforum Om oss Dyrets Fem Bud Annonsering Søk Butikk
(agep) Thomas the Tank Engine - 3D Printing
(aktuba) Musikkvideo
(dboydesign) Stewart at the gym
(Varegg) Handcannon
(johnblunt) Alien Priest
(BjarneTv) korfilm for FN - Forbruk
(Rcart) Nett-troll
(orsvend) Noen nye illustrasjoner
(aktuba) Kortfilm med VFX
Arkivet
Viktig informasjon!

Vi har nå stengt Det Store Dyret for registreringer. Det Store Dyret lever nå på Discord. Send meg en epost på ADMIN krøllalfa STOREDYRET dott COM hvis dere ønsker invitasjon!

bilskisser

Vis frem ferdige arbeider for ros og kritikk.
Forumregler
Vi ser helst at dere legger ved bilder av videoarbeider og nettsider, slik at det blir enklere å kommentere på arbeidet ditt. Post gjerne stillbilder i høy kvalitet, så vi kan beundre hver lille detalj. (Stillbilder gjør det også mulig å plassere arbeider i headeren, i tilfelle det fortjener plass der.)

bilskisser

Innlegg bigbravemagicmojo 20 Nov 2009, 23:40

Driver og prøver å lage gull ut av gråstein...Jeg har oppgjennom årene tegnet noen tusen små bil-doodles, uten at det har blitt så mye mer ut av det.

Jeg har gjort noen bilrenderinger tidligere, men det krever alltid så mye jobb med grunntegningen (strektegningen), og det blir alltid så stramt og kjipt.

Nå har jeg gått gjennom en del tutorials der flinke folk lager imponerende presentasjoner av enkle skisser.
Mye frustrasjon har det vært, men nå føler jeg at jeg har noe bra på gang.
Dere må gjerne kommentere selve designet, men som sagt, grunnlaget er bare enkle doodles ;)

litt små bilder, men de finnes og på bloggspotten min: http://open-the-pod-bay-doors-hal.blogspot.com/

Bilde
Bilde
Brukerens avatar KONGE!
bigbravemagicmojo

Re: bilskisser

Innlegg megaman 22 Nov 2009, 22:09

Tror du gir deg selv litt for lite credit ;-). Du har meget bra arbeider (også på bloggen din), så det er litt morsomt når du sier at du prøver å lage gull av gråstein :-).

Jeg er ikke designer så jeg kan ikke uttale med om det rent tekniske, men det ser meget bra ut!
Freelancer
Brukerens avatar
megaman

Innlegg Joachim 28 Nov 2009, 13:35

synes disse var kjempebra jeg. Det er ofte slik med tegnere at man har sitt spesialfelt. Tekniske tegninger/design slik som dette har jeg ofte følelsen av at er et helt annet univers enn der jeg befinner meg :) For, for min del å jobbe så teknisk er veldig vanskelig, og gjør jeg det for mye, vil det ta overhånd for andre ting...vet ikke om du forstår hva jeg mener.
Kjempekult å se disse og det på bloggen din.
Brukerens avatar KONGE!
Joachim

Innlegg bigbravemagicmojo 30 Nov 2009, 17:30

Takk for konstruktive innspill.
at jeg brukte uttrykket "å gjøre gull ut av gråstein", var vel mer i forhold til at utgangspunktet mitt for slike tegninger, tidligere,har vært en svært detaljert strektegning, som jeg har brukt timesvis på å få riktig, både med tanke på pespektiv, men også designmessig.

"Gråsteinen" i disse tegningene jeg nå legger ut her, er at utgangspunktet for illustrasjonen nå er kjappe, små thumbnails. Og "gullet" er da forhåpentligvis et godt skyggelagt resultat. Sånn sett er denne teknikken veldig frigjørende for sånne som meg, (som er vant med å pirke på strektegninger først). Jeg har alltid sett opp til folk som kan speed-scetche i photoshop.

Det er vel i den retningen jeg håper på å utvikle meg, rent stilmessigt.

Jeg har bestemt meg for å prøve å legge ut noe, en gang i uka. Så her kommer siste tegningen jeg har gjort. Litt mer utfordrende perspektiv på denne. Mulig jeg har gått for langt her i forhold til å bevare skisseuttrykket. Vanskelig å holde igjen ;)

Bilde
Bilde
Brukerens avatar KONGE!
bigbravemagicmojo

Innlegg urbantor 01 Des 2009, 11:45

absolutt godkjent! :)
Brukerens avatar
urbantor

Innlegg EinarM 02 Des 2009, 03:11

veldig rått!
http://www.einarmartinsen.com
Senior Concept Artist / Matte Painter - Storyline Studios
Brukerens avatar KONGE!
EinarM

Innlegg bigbravemagicmojo 09 Des 2009, 17:25

Denne gangen har jeg juksa skikkelig, og brukt et bilde av en gammel 30-talls racerbil som utgangspunkt. Først har jeg skisset oppå bildet, deretter fargelagt i grått (fortsatt :oops: )

Større bilder ligger her: http://open-the-pod-bay-doors-hal.blogspot.com/

Bilde
Brukerens avatar KONGE!
bigbravemagicmojo

Innlegg bigbravemagicmojo 08 Jan 2010, 20:04

Når jeg sitter på jobb og venter på at renderinger skal bli ferdig, prater i telefonen, eller bare sitter og tenker, så popper det opp slike små bil-doodles,.. i tide og utide..
Vanligvis så ender disse doodles´ene på papir av et eller annet slag; tegnepapir, aviser, servietter, (bordet).. :?
Og stort sett, så havner de i søpla, dessverre. Jeg har prøvd å ta vare på de beste med en plan om at jeg skal ta tak i dem og videreutvikle de. Men det skjer skjeldent (Et par eksempler lengre opp i denne tråden).

Et av mine nyttårsforsett er å gjøre noe med dette. Planen er å lage meg et skisseark i Photoshop, og skisse med Wacom-padden gjennom uka, for så å fargelegge noen av dem på slutten av fredagen (hvis det er tid).

Her er resultatet av Uke 1 :)

Bilde
Brukerens avatar KONGE!
bigbravemagicmojo

Innlegg bigbravemagicmojo 12 Feb 2010, 19:51

Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Brukerens avatar KONGE!
bigbravemagicmojo

Innlegg bigbravemagicmojo 05 Mar 2010, 18:43

Bilde
Brukerens avatar KONGE!
bigbravemagicmojo

Innlegg bigbravemagicmojo 19 Mar 2010, 21:35

Nye doodles.

Driver fortsatt og trener på å skisse rett i photoshop.
Har funnet ut at ved å bruke en sort, fast brush, sette den på 50% opacity og holde oppløsningen på kun 72dpi, får man en skikkelig fin blyant-aktig strek. Nesten som "the real thing" ;)

Bilde

Bilde
Brukerens avatar KONGE!
bigbravemagicmojo

Innlegg squidmonk3j 20 Mar 2010, 14:24

Lekkert!
Brukerens avatar KONGE!
squidmonk3j

Innlegg bigbravemagicmojo 09 Apr 2010, 23:56

ikke noe bil denne gangen, men jeg legger ut en skisse av et trebåtprosjekt jeg jobber på, for en trebåtbygger. Skroget er konstruert av en båtkonstruktør som heter B.Kullmann, så for min del er det hovedsaklig dekk, vindskjerm og interiøret som er fokuset i dette prosjektet.

Bilde
Brukerens avatar KONGE!
bigbravemagicmojo

Innlegg nemolom 10 Apr 2010, 13:45

Nydelige ting. Du er jo i utgangspunktet veldig øva i presisjon, noe man vel må ha inne når man tegner objekter. Synes alle dine forsøk på sørge for at de ikke blir stive er vellykkede. Kjempegod dynamikk både i linjene og formen, fargelegging, bruk av overganger og "fadeout". For meg virker det som du kan tegne hvilken som helst slags bil du vil, og bruke tegninga illustrativt hvor som helst. Nå kjenner jeg ikke omfanget av arbeidet ditt, men om jeg skulle utfordret deg på noe så ville det vært på å tegne enda mer crazy og outrerte biler :)
Brukerens avatar KONGE!
nemolom

Innlegg bigbravemagicmojo 12 Apr 2010, 14:18

takk for positiv feedback. Og, ja, jeg burde nok pushe litt og gjøre litt mer konseptuelle greier.
will do ;)
Brukerens avatar KONGE!
bigbravemagicmojo

Innlegg Per Ove 07 Mai 2010, 19:58

Dette var riktig stilig. Må jeg prøve når jeg får litt tid...
Brukerens avatar KONGE!
Per Ove

Gå til Ferdige arbeider

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 5 gjester