Diskusjonsforum Om oss Dyrets Fem Bud Annonsering Søk Butikk
(agep) Thomas the Tank Engine - 3D Printing
(aktuba) Musikkvideo
(dboydesign) Stewart at the gym
(Varegg) Handcannon
(johnblunt) Alien Priest
(BjarneTv) korfilm for FN - Forbruk
(Rcart) Nett-troll
(orsvend) Noen nye illustrasjoner
(aktuba) Kortfilm med VFX
Arkivet
Viktig informasjon!

Vi har nå stengt Det Store Dyret for registreringer. Det Store Dyret lever nå på Discord. Send meg en epost på ADMIN krøllalfa STOREDYRET dott COM hvis dere ønsker invitasjon!

Noen nye designs fra i høst

Vis frem ferdige arbeider for ros og kritikk.
Forumregler
Vi ser helst at dere legger ved bilder av videoarbeider og nettsider, slik at det blir enklere å kommentere på arbeidet ditt. Post gjerne stillbilder i høy kvalitet, så vi kan beundre hver lille detalj. (Stillbilder gjør det også mulig å plassere arbeider i headeren, i tilfelle det fortjener plass der.)

Noen nye designs fra i høst

Innlegg Robert 19 Nov 2009, 02:23

Gjorde bokomslag til endel reutgivelser på Orion forlag i høst, noen er det brukt mer tid på enn andre. Går jo kjapt rundt i bransjen i mellom! :)

Vet ikke hvor mye folk ønsker å vite om dette, eller om jeg bør la ting tale for seg selv. Har iallefall kjørt en litt sånn old school krigs-poster-stil på endel av disse. Det er vanskelig å finne en god stil til denne typen ting i mellom, det kan bli litt vel sånn videregående-skole-look på endel i samme sjanger. Synes det er litt artig stilig og retrospektiv look, uten at det blir fullstendig old school eller overdrevent.

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Her et cd-cover jeg gjorde for et amerikansk band.

Bilde

Bilde

Har også en blogg der jeg legger opp endel ting jeg aldri rekker å legge ut på portefølja av ulike årsaker,
her er noen av de:

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Har altså en portfolio på www.attheends.com
og en blogg på www.roberthoyem.no

Håper på bittelitt respons! Hei no!

R
http://www.attheends.com
attheends.blogspot.com
Brukerens avatar KONGE!
Robert

Re: Noen nye designs fra i høst

Innlegg haabe 19 Nov 2009, 10:47

Syns du hadde utrolig fine bokillustrasjoner. Ikke sikker på at du har vært helt heldig med all tekstplasseringen til forfatterne. Jan Christensen skiller seg her positivt ut for meg. Den ser ut til å ha samme bunnlinje som Orion i forlagslogoen. De andre forfatterne ser ut til å ha samme topplinje. Jeg syns de andre blir for flytende. Spesielt Chr. A. R. Christensen tror jeg hadde hatt godt av å bli plassert litt lenger ned.

Festivalplakatene syns jeg var utrolig krevende. Fargebruken og de forholdsvis stramme linjene i den øverste av dem tiltaler meg. Kick-off-plakaten tiltaler meg delvis, fordi jeg får assosiasjoner til 70- og 80-talls punk. Men jeg føler den ikke helt er der. Kan det være på grunn av stjerna tro?

Den siste plakaten syns jeg er krevende både i sin naive, barnslige stil med tilfeldig fargeskravering, fargebruk og ekstreme mengder linjer. Jeg tror jeg kunne ha likt den bedre om for- og bakgrunn hadde skilt mer lag.

Jevnt over er jeg Veldig positive til alle bildene dine. Det er heller meg selv jeg er negativ, som ikke har de positive preferansene jeg trenger for å se de strekplakatene dine i "riktig" lys.

haabe

Innlegg SindreG 19 Nov 2009, 22:27

Synes dette er veldig stilige ting Robert!

Et par ting jeg reagerer på er at bokillustrasjonene kanskje kan bli litt monokrome, spesielt den nest nederste om Rinnans fange, den røde. Den føles litt tung, kanskje den hadde blitt løftet av å få en kontrasterende farge?
Synes ellers at fargevalgene er veldig gode og harmoniske!

Synes også at den nederste plakaten er veldig stilig, men kanskje litt i overkant hektisk. Det er litt vanskelig å finne noe naturlig å la øyet vile på, og det tar meg rett og slett litt lang tid før jeg får med meg helheten. Skjønner at det sikkert er litt av hensikten også, men jeg personlig føler vel kanskje det hadde fungert bedre hvis teksten ble litt mer isolert, slik at det tok litt kortere tid og ble litt lettere å få med seg informasjonen.

Ellers har jeg jo sett mye av arbeidet ditt før og synes du har utviklet det utrolig bra den siste tiden. Mye som er veldig bra her!

SindreG

Innlegg megaman 19 Nov 2009, 23:58

Pent, kreativt og stilisert!

Kansje litt for "lett" å se en gjentagende stil i arbeidene dine en blanding av gradering og surrealisme. En kunde vil meget klart (tror jeg) enten falle for stilen din eller ikke. Dette kan være til din fordel eller vice versa.

Muligens prøve å ikke gjøre det så enkelt for kunden å velge deg eller ikke for sitt prosjekt.

Kansje ved å prøve en kontrast til din stilart slik som inspirasjon fra minimalistisk arkitektur f.eks. med små inngrep av din stil. Hadde vært spennende å se (so a personal request).

Og helt andre mer rene farger uten de sterke kontrastene og den åpenbare "maskingen"/graderingen. Hvor elementene du har med har skarpere kontrast og mere rette linjer og definerte overganger.

Nesten litt for "riktig" bruk av komplimenterende farger ;-). Men jeg er ingen designer så rent teknisk kan jeg ta feil her!

Det ender nesten opp med en blandng av spennende og interressant, men samtidig nesten litt; "design for designets skyld". Eller enklere fortalt: litt over the top, med bruk av din egen stil!. Ikke kritikk bare observasjon!

Men du spurte om tilbakemelinger så her kom de :D. Dette var en generell kommentar, og arbeidene dine her er utsøkt, og hvis kunden var fornøyd så kjempeflott!
Freelancer
Brukerens avatar
megaman

Innlegg megaman 20 Nov 2009, 00:40

Bare for å legge til: hvis arbeidene du la ut her er kundens ønsker og du har oppfyllt det, så er innspillene fra meg egentlig litt overkill ;-).
Freelancer
Brukerens avatar
megaman

Innlegg remjul 21 Nov 2009, 22:00

digger illustrasjons-stilen. kjør hardt på den :D
Brukerens avatar KONGE!
remjul

Gå til Ferdige arbeider

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 3 gjester