Diskusjonsforum Om oss Dyrets Fem Bud Annonsering Søk Butikk
(agep) Thomas the Tank Engine - 3D Printing
(aktuba) Musikkvideo
(dboydesign) Stewart at the gym
(Varegg) Handcannon
(johnblunt) Alien Priest
(BjarneTv) korfilm for FN - Forbruk
(Rcart) Nett-troll
(orsvend) Noen nye illustrasjoner
(aktuba) Kortfilm med VFX
Arkivet
Viktig informasjon!

Vi har nå stengt Det Store Dyret for registreringer. Det Store Dyret lever nå på Discord. Send meg en epost på ADMIN krøllalfa STOREDYRET dott COM hvis dere ønsker invitasjon!

Julenatt i Blåfjell Plakat

Vis frem ferdige arbeider for ros og kritikk.
Forumregler
Vi ser helst at dere legger ved bilder av videoarbeider og nettsider, slik at det blir enklere å kommentere på arbeidet ditt. Post gjerne stillbilder i høy kvalitet, så vi kan beundre hver lille detalj. (Stillbilder gjør det også mulig å plassere arbeider i headeren, i tilfelle det fortjener plass der.)

Julenatt i Blåfjell Plakat

Innlegg Joachim 29 Okt 2009, 10:25

Hei og hopp alle sammen. Nå er det virkelig lenge siden jeg har vært aktiv her. Jeg føler hvert eneste år blir mer hektisk enn det forrige for meg. Men, jeg har uansett fått sjansen til å være med på utrolig mye gøy dette året - så da er det jo greit å jobbe litt ekstra :) Blandt annet har jeg gjort masse for den nye kinofilmen Julenatt i Blåfjell som kommer på kino 13. november. Jeg viste et tidlig konsept av fjellet her for ikke så lenge siden. Ihvertfall, nå har jeg masse jeg kan vise fram, må bare få ryddet litt opp og lagt ut jpg's :)

Jeg begynner med plakaten til filmen. Layout og design er gjort av Eivind Stoud Platou og Handverk (tidligere Fruitcake). Jeg tegnet dette i ca 12.000x12.000 pixler. Det er det største jeg noen gang har jobbet i photoshop, da med 16bit og 12-15 layers så ble dette en fil på 2.5 gb. Photoshop takler maks 2.bg psd filer men merkelig nok lot den meg lagre filer på ca 2.5gb. Men, der stoppet det. Så det var en kamp mot dagens teknologiske begrensinger :D

Plakat med tekst osv...
Bilde

plakat uten tekst
Bilde
Brukerens avatar KONGE!
Joachim

Re: Julenatt i Blåfjell Plakat

Innlegg Gundersen 29 Okt 2009, 11:01

Ser døds stilig ut, minner litt om stilen på de gammle star wars plakatene :)
Brukerens avatar
Gundersen

Innlegg Jinx 29 Okt 2009, 11:02

Kjempefin plakat, Joachim! Liker den godt. :)

Dersom du skal jobbe med store filer i photoshop er det formatet .psb som er veien å gå (også kjent som Photoshop Large Document). Jeg tror maksgrensen på piksler da er noe sånn som 300k i alle akser. Altså massive greier. :)

- Co
Colin McMahon
Art Director & Concept Developer
http://www.mottimotti.com
Brukerens avatar KONGE!
Jinx

Innlegg megaman 29 Okt 2009, 11:05

Morsomt. Akkuratt samme assosiasjonene jeg også fiikk.

Ellerst meget pent :-).
Freelancer
Brukerens avatar
megaman

Innlegg Joachim 29 Okt 2009, 12:31

Hei colin takk for tips :) Støtter dette formatet layers osv. Sikkert :)
Men, det går vel ikke noe kjappere å jobbe med fila selv om den er i dette formatet ? Pc'en min slet en god del. Imac'en min hadde ikke noen vanskeligheter da selvfølgelig ;).

Ellers, godt å høre at dere får assosiasjoner til Star Wars covere. Det er selvfølgelig meningen. Hele poenget var å få en Drew Struzan "feel" over det. mannen som har laget så og si alle covere på 80 tallet og han man forbinder med alle eventyr film covere. håper dette kan bli en ny trend igjen :) Synes at photoshop type foto manipulerte covere, som gjorde at han ble mindre atraktiv, var en trist utvikling. Kanskje det er billigere og enklere å utvikle og lettere å modifisere, men bildene har ikke samme sjarm...bare se på nye starwars og harry potter cover sammenliknet med kino plakaten som drew struzan tegnet. Men det blir et annet tema for diskusjon ;)
Brukerens avatar KONGE!
Joachim

Innlegg sigge 29 Okt 2009, 15:48

Hei og velkomen tilbake.
Kjempefint bilde Joachim, ser helt klart Drew Struzan feelingen.
Hvor mye referanse brukte du på dette? Ser at du sannsynligvis ikke brukt ref på trærne og fjellene, men jeg tenker mer på karakterene og lyssettingen?
Freelance Game artist, Illustrator and Concept artist.

http://www.DAZZ.no
Brukerens avatar KONGE!
sigge

Innlegg Joachim 29 Okt 2009, 17:21

Hei Sigge :)
Jeg har brukt referanse på fjesene. Elementene rundt er basert på tegninger jeg gjorde for barneboken (skal vise dette senere) disse er uten referanse, bortsett frå gården, som er basert på en location, men selvsagt forandret.
Har hatt referanser på fjesene, men lysposisjoner, farger og valørene er forandret selvsagt, så har jeg sminket/pimpet de opp en god del for at det skal få den eventyrlige hollywood feelingen). Jenta var den verste av dem, for det riktige uttrykket av henne var kun på et veldig uttydelig og mørkt bilde, så da måtte jeg mer eller mindre jobbe meg opp fra bunn av. (for hun ble tegnet en del ganger ja ;) )
Brukerens avatar KONGE!
Joachim

Innlegg superrune 31 Okt 2009, 12:44

Flott jobb, Joachim - gleder meg til å se denne som plakat! Jeg har sett klipp av filmen, og likheten til skuespillerne er spot on.
Brukerens avatar KONGE!
superrune

Innlegg orsvend 31 Okt 2009, 22:08

Meget pent! Digger stilen. Første jeg tenkte var faktisk Adam Hughes, ikke Drew Struzan. Hehe.
Ørjan Ruttenborg Svendsen - Freelance Concept artist & illustratør

http://www.svendsenart.com
Brukerens avatar KONGE!
orsvend

Innlegg Joachim 09 Nov 2009, 15:42

Hei Takk rune og Orsvend.

Gjør ingenting om det minner som Adam Hughes, jeg ser opp til han og jeg :) Og han har jo mye påvirkning dra Drew.
regner med at du har sett den som plakat nå Rune :) Jeg la ihvertfall merke til den overalt på vei til jobb. Kult å se at de markedsfører filmen så bra.
Brukerens avatar KONGE!
Joachim

Innlegg Marie 09 Nov 2009, 15:55

Fantastisk flott! Jeg liker veldig godt måten du har paintet ansiktene, den teksturbrushen lager en veldig fin formfølelse. Jeg er faktisk så heldig at jeg sitter her med plakaten i hendene! :D :D
KONGE!
Marie

Innlegg tede 11 Nov 2009, 12:12

utrolig bra, gratulerer.

tede

Innlegg remjul 11 Nov 2009, 12:39

skikkelig bra jobba. nydelig.
Brukerens avatar KONGE!
remjul

Gå til Ferdige arbeider