Diskusjonsforum Om oss Dyrets Fem Bud Annonsering Søk Butikk
(agep) Thomas the Tank Engine - 3D Printing
(aktuba) Musikkvideo
(dboydesign) Stewart at the gym
(Varegg) Handcannon
(johnblunt) Alien Priest
(BjarneTv) korfilm for FN - Forbruk
(Rcart) Nett-troll
(orsvend) Noen nye illustrasjoner
(aktuba) Kortfilm med VFX
Arkivet
Viktig informasjon!

Vi har nå stengt Det Store Dyret for registreringer. Det Store Dyret lever nå på Discord. Send meg en epost på ADMIN krøllalfa STOREDYRET dott COM hvis dere ønsker invitasjon!

Warrior Priest

Vis frem ferdige arbeider for ros og kritikk.
Forumregler
Vi ser helst at dere legger ved bilder av videoarbeider og nettsider, slik at det blir enklere å kommentere på arbeidet ditt. Post gjerne stillbilder i høy kvalitet, så vi kan beundre hver lille detalj. (Stillbilder gjør det også mulig å plassere arbeider i headeren, i tilfelle det fortjener plass der.)

Warrior Priest

Innlegg spoiLars 27 Okt 2009, 16:51

Her er en kjapp retouch og render av en modell jeg gjorde i sammenheng en jobbsøknad for et par år tilbake. Ikke akkurat verdens mest originale motiv, men var siktet litt mot plassen jeg søkte på. Grunnen for å grave frem igjen denne var en liten intern bildekonkurranse vi har hatt gående på jobben, hvor greia var å finne fram noe vi allerede hadde gjort. I was told there would be prizes..

Modellen er skulptert, teksturert og rendret fra zBrush, comp av pass i photoshop. Er noe usikker på hvorvidt kontrasten i bildet er som den skal, ble plutselig klar over at skjermene jeg sitter på her er fantastisk dårlig kalibrert. Ser greit ut på den ene, noe blassere på den andre.

Og før noen spør, nei, det er ikke en man-purse han bærer :D
Vedlegg
Lars_Ivar_Bidrag_1_c.jpg
Lars_Ivar_Bidrag_1_c.jpg (265.17 KiB) Vist 9837 ganger
Computers make animation as much as paper makes drawings
Brukerens avatar KONGE!
spoiLars

Re: Warrior Priest

Innlegg superrune 28 Okt 2009, 12:37

Synes denne var litt tøff, den minner meg om malerier fra 1600-tallet. Lurer på om det hadde vært fint med en prosent bruntone i bildet?
Brukerens avatar KONGE!
superrune

Innlegg sigge 28 Okt 2009, 15:14

man-pursen er vel en bok? lurte bare på hvor den kjettingen forsvinner hen? på venstre siden vår.
Freelance Game artist, Illustrator and Concept artist.

http://www.DAZZ.no
Brukerens avatar KONGE!
sigge

Innlegg spoiLars 28 Okt 2009, 16:18

takk for feedback, gutta :)

superrune: var noe inspirert av et par Rembrandt-bilder jeg så i forbifarten når jeg gjorde det kjappe compet, så ble litt i den retningen på hvor mørkt det er og hvordan kontrasten og fargen er etc. Du er nok inne på noe med at det kunne gjort seg med litt bruntone, skal prøve det :)

sigge: du har helt rett i at det er en bok, hadde velsignelsen av å være arbeidsløs på tidspunktet så la en del tid på motivet på bokas forside. Og klipte vekk hele greia i comp :p Løsningen med lenka husker jeg ble noe fort og galt satt inn pga at jeg måtte få sendt ut den ferdige modellen, så den er festet i en hempe på siden av brystplata. Noe som sånn praktisk sett kanskje ikke er det mest gunstige. Hvis jeg gjør noe mer på denne en gang blir nok det en av tingene jeg gjør annerledes.

En ting til ang. motivet, for de som kanskje ikke så den da den kom, er at modellen skamløst er basert på hovedkarakteren i cinematic introen Digic Pictures gjorde for Warhammer:Mark of Chaos, som jeg var veldig fan av på tidspunktet.
Brukerens avatar KONGE!
spoiLars

Innlegg Gundersen 29 Okt 2009, 10:21

Bare en rask kommentar på looken på kjettingen, personli syns jeg den virker litt tynn og "pinglete" for en kriger som denne karen. Savner litt tykkelse på kjettingen, rust og slitasje. Så det virker som han har bært med seg denne boka i mange år inn i mange slag. Ser at slegga har fått en del rust og slitasje, så kanskje dette kan vurderes på både boka og kjettingen.
Brukerens avatar
Gundersen

Innlegg spoiLars 29 Okt 2009, 11:09

Gundersen : Er helt enig med deg der, det er en av tingene jeg kunne tenkt meg å fikse på om jeg får litt tid til overs. I tillegg kunne jeg nok tenkt meg å overhale et par ting med ansiktet som ikke er helt på G, som å flytte frem øyet en cm eller så, flytte opp øret en cm, og gjøre både han og utstyr litt mer møkkete.
Brukerens avatar KONGE!
spoiLars

Innlegg figgy78 29 Okt 2009, 16:27

Stunning!
Spesielt imponert over sener og muskler.

figgy78

Innlegg spoiLars 30 Okt 2009, 01:03

figgy78: tusen takk for skamrosen :lol:

fikk et par minutter til overs, så tok kjapt og testet superrunes forslag om å prøve noen prosent bruntone i bildet, i tillegg til noen mindre justeringer på kontrasten. Likte bruntonen egentlig, spesielt på hudområdene. Eneste ulempen er at noen av detaljene i gull glir litt inn i bildet igjen, men de trengte kanskje ikke å være så tydelige til å begynne med.

Dette blir nok siste jeg gjør med denne, ser ut som det blir hektisk fremover. Og siden dette jo strengt talt er i "Ferdige Arbeider" er det vel kanskje like greit :)
Vedlegg
spoiLars_WarriorPriest_3.jpg
Bruntone
spoiLars_WarriorPriest_3.jpg (284.48 KiB) Vist 9414 ganger
Brukerens avatar KONGE!
spoiLars

Innlegg superrune 30 Okt 2009, 09:05

Et tips: sånne toninger blir som oftest mye bedre hvis du ekskluderer noen av fargene. Problemet med f.eks dataspill er at de toner hele bildet, istedenfor å tone selektivt - som man gjør på film. Jeg ville valgt de fargene du skal beholde i Photoshop, kopiere de på et layer, eller lage en layer mask, og så tone alt det andre :)

På ditt bilde f.eks, så tror jeg det kan være bra å forsterke gullfargen litt, beholde blåtonene på hammeren, og så tone resten mot brunt. Da vil mesteparten av bildet ditt bli i gyldne toner, men du har en kontrastfarge (blå) som skaper dynamikk.
Brukerens avatar KONGE!
superrune

Innlegg spoiLars 31 Okt 2009, 14:19

supperrune : takk for gode råd, satt og prøvde det litt i går kveld og det ser ut som du selvfølgelig har helt rett. Ser bedre ut allerede. Skikkelig fargelære er vel kanskje en av de viktigste tingene jeg har fullstendig glemt av med tida :)
Merker man blir litt slacker på den type ting av å sitte å lage subsea-oljedingser hver dag :lol:
Brukerens avatar KONGE!
spoiLars

Innlegg spoiLars 02 Nov 2009, 10:26

megaman : takk så mye! Ja, jeg får vel kanskje lage et par lettere korpulente englebarn og hive inn i bakgrunnen :)

Hvis jeg får tid skal jeg forsøke å få lagt opp en versjon i kveld der jeg har endret fargene i henhold til en del av det superrune ga sine gode råd om. Er ikke en kjempeforandring, men jeg syntes det fungerte ganske bra, ser litt mindre flatt og monotont ut enn med den fullstendige fargetoningen jeg brukte på det forrige innlegget.

Begynner jo snart å ligne på en WIP-tråd det her!

Og takk for plassering på gullrekka som megaman kalte det, litt gøy at vi er 2 fra Octaga der. Timingen har vel noe å gjøre med den internkonkurransen jeg nevnte, tror begge arbeidene ble gjort i den anledning. Holdt på å få 3 mann dit da hvis jeg husker rett, men vår kjære AD Emma (hazelkid) forsvant vel akkurat ut til høyre før vi rakk å komme slentrende etter :lol:
Brukerens avatar KONGE!
spoiLars

Innlegg EinarM 03 Nov 2009, 10:35

kul denne. Men jeg vil påpeke at jeg synes munnviken hans går litt langt ned.
http://www.einarmartinsen.com
Senior Concept Artist / Matte Painter - Storyline Studios
Brukerens avatar KONGE!
EinarM

Innlegg spoiLars 03 Nov 2009, 11:11

megaman : har gjort en versjon nå hvor jeg raskt bare har masket vekk blåtonene i hammeren og gulldetaljene fra fargetoningen, og det hjalp en del. Når det gjelder lyssettingen så er rendringen gjort med rimelig flatt lys fra zBrush, og nummer 2 er samme renders som #1, bare med litt tukling med fargene og kontrasten i PS. Kunne helt klart ha gjort mer med lyset den gang, men den ble originalt bare gjort på kort tid for å vise frem sculptingen så ble gjort veldig lite med både lys og materialer.

EinarM: takk for det, og du har helt rett i at munnviken går noe langt ned. Ser verre ut i så skarp profil ser jeg, det er på grunn av at hudfolden på innsiden av nasolabial fold (usikker på norsk definisjon her) er markert såpass langt ned. Ser noe bedre ut forfra, men er ble nok som du påpeker uansett dratt litt for langt ned
Brukerens avatar KONGE!
spoiLars

Innlegg mischeviouslittleelf 10 Nov 2009, 02:50

Hei Lars

Lurte på; Vet du om noen bra tutorials for å lære seg Zbrush (eller Mudbox om mulig)

Bra greier du har her:)

-E
KONGE!
mischeviouslittleelf

Innlegg spoiLars 10 Nov 2009, 10:45

Takk for det :)

Vel , etter min mening er Gnomon Workshop (http://www.thegnomonworkshop.com) definitivt de beste på tutorial-videoer. De er noe kostbare men i de fleste tilfeller absolutt verdt prisen etter min erfaring.
For å lære seg basics i zBrush ville jeg begynt med "Introduction to zBrush" (mener det var det den het). Etter det grunnleggende sitter kommer valget mer an på hva du er ute etter å fokusere på egentlig, hvorvidt det er sculpting, teksturering, anatomi osv som er ditt hovedfelt. Er det anatomi ville jeg anbefalt Zack Petroc's videoer, ellers er det også en del gratis time-lapse videoer rundt omkring som er ganske fin referanse på akkurat det.
Brukerens avatar KONGE!
spoiLars

Innlegg EinarM 11 Nov 2009, 16:32

Jepp de er verdt penga =) tar en gnomon masterclass nå som går på 2 uker. Helt utrolig mye bra der. spesiellt Sze Jones.
http://www.einarmartinsen.com
Senior Concept Artist / Matte Painter - Storyline Studios
Brukerens avatar KONGE!
EinarM

Gå til Ferdige arbeider

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest