Diskusjonsforum Om oss Dyrets Fem Bud Annonsering Søk Butikk
(agep) Thomas the Tank Engine - 3D Printing
(aktuba) Musikkvideo
(dboydesign) Stewart at the gym
(Varegg) Handcannon
(johnblunt) Alien Priest
(BjarneTv) korfilm for FN - Forbruk
(Rcart) Nett-troll
(orsvend) Noen nye illustrasjoner
(aktuba) Kortfilm med VFX
Arkivet
Viktig informasjon!

Vi har nå stengt Det Store Dyret for registreringer. Det Store Dyret lever nå på Discord. Send meg en epost på ADMIN krøllalfa STOREDYRET dott COM hvis dere ønsker invitasjon!

DIV Illustrasjoner

Vis frem ferdige arbeider for ros og kritikk.
Forumregler
Vi ser helst at dere legger ved bilder av videoarbeider og nettsider, slik at det blir enklere å kommentere på arbeidet ditt. Post gjerne stillbilder i høy kvalitet, så vi kan beundre hver lille detalj. (Stillbilder gjør det også mulig å plassere arbeider i headeren, i tilfelle det fortjener plass der.)

DIV Illustrasjoner

Innlegg ATLAP 25 Sep 2009, 10:37

Global Maritime AS, Ålesund (Eller GLOBAL CREATIVE, som vi liker å kalle oss) jobber med visualisering, film og animasjon. Jeg er en av fire kreatører ved denne avdelingen. Her kommer et knippe illustrasjoner som jeg har gjort den siste tiden.

Primær verktøy, Photoshop.
3D verktøy: 3D studio Max.
Render: Vray.

Håper dere liker det dere ser.
Kom gjerne med spørsmål og eller ris/ros.
Vedlegg
BYGGEPLASS.jpg
Kunde: Jets Vacuum. Oppdrag: Nytt sanitær system.
BYGGEPLASS.jpg (232.22 KiB) Vist 3346 ganger
UT790.jpg
Kunde: Rolls-Royce Marine. Oppdrag: Release av nytt design
UT790.jpg (187.56 KiB) Vist 3658 ganger
VIKING2.jpg
Kunde: Hjørungavåg spel. Oppdrag: Maktkamp i Hjørungavåg
VIKING2.jpg (204.47 KiB) Vist 3308 ganger
VIKING1.jpg
Kunde: Hjørungavåg spel. Oppdrag: Maktkamp i Hjørungavåg
VIKING1.jpg (222.07 KiB) Vist 3285 ganger
KONGE!
ATLAP

Re: DIV Illustrasjoner

Innlegg tassel 25 Sep 2009, 21:42

Pene arbeider.
Jeg har lenge lurt på hvem som har laget den illustrasjonen av det nye designet til Rolls-Royce Marine skroget.
Er vel kanskje en blanding av xbow skroget til ulstein og oscv skroget til stx egentlig? uansett så synes jeg båten ligner endel på et mumietroll eller en tresko :D

Personlig likte jeg ikke "Jets vacuum" så godt, synes det blir litt for rotete.

anyway, Pentpent er det.

tassel

Innlegg ATLAP 29 Sep 2009, 09:22

Heisann!
Takk for tilbakemelding "tassel". Setter pris på at du tar deg tid til å gi kommentarer.
Det er bra at jeg fikk gitt deg en løsning på "UT mysteriet" :)

Når det gjelder Jets, så skal den faktisk se litt rotete ut. Den skal gi intrykk av kaoset som omgir mennesker som jobber på en stor annleggsplass. Det er kontaineren til høyre som er fokus. Resten skal dekkes av tekst (siden illustrasjonen er et oppslag i en brosjyre).

Flott at du liker arbeidet. :)
KONGE!
ATLAP

Innlegg superrune 29 Sep 2009, 11:25

Slenger meg på, veldig pene bilder. Noe merkelig med dybdeskarpheten på bildene nederst, uten at jeg klarer å si hva det er, pirkesak uansett :) Jeg likte Jets, og kan se for meg at det funker fint i stort format. Fargene gjør at øyet går dit det skal. Det eneste jeg ser er at komposisjonen mot horisonten blir litt tom.
Brukerens avatar KONGE!
superrune

Innlegg ATLAP 30 Sep 2009, 09:09

Takk for tilbakemelding Rune!
Det med dybdeskarpheten kan jeg skjønne er litt "rart". Jeg har overdrevet fokus en del for å tvinge blikket litt lenger inn i illustrasjonen. Har prøvd å legge meg på grensen til det akseptable. Men har gått for langt over, siden du som seer reagerer. Shit sjer... :)

Horisonten til jets illustrasjonen skal være litt tom. Denne illustrasjonen representerer en del av brosjyren som retter seg mot det sydlige marked. (Dubai etc.) Så det vi ser i horisonten er et tomt, knusktørrt ørkenlandskap. Burde selvfølgelig fått det litt bedre frem.
KONGE!
ATLAP

Gå til Ferdige arbeider

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 4 gjester