[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3545: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2960)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3547: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2960)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3548: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2960)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3549: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2960)
Det Store Dyret • Se emne - Masse forskjellige designs!
Diskusjonsforum Om oss Dyrets Fem Bud Annonsering Søk Butikk
(agep) Thomas the Tank Engine - 3D Printing
(aktuba) Musikkvideo
(dboydesign) Stewart at the gym
(Varegg) Handcannon
(johnblunt) Alien Priest
(BjarneTv) korfilm for FN - Forbruk
(Rcart) Nett-troll
(orsvend) Noen nye illustrasjoner
(aktuba) Kortfilm med VFX
Arkivet
Viktig informasjon!

Vi har nå stengt Det Store Dyret for registreringer. Det Store Dyret lever nå på Discord. Send meg en epost på ADMIN krøllalfa STOREDYRET dott COM hvis dere ønsker invitasjon!

Masse forskjellige designs!

Vis frem ferdige arbeider for ros og kritikk.
Forumregler
Vi ser helst at dere legger ved bilder av videoarbeider og nettsider, slik at det blir enklere å kommentere på arbeidet ditt. Post gjerne stillbilder i høy kvalitet, så vi kan beundre hver lille detalj. (Stillbilder gjør det også mulig å plassere arbeider i headeren, i tilfelle det fortjener plass der.)

Masse forskjellige designs!

Innlegg Robert 16 Jul 2009, 14:55

Hei og hopp! Nå er det vel faktisk et par år siden jeg la opp noe her sist, så da er det kanskje på tide å slenge opp litt forskjellig og presentere noe av det jeg har drevet med i det siste:

Har gjort en god del bokomslag for to forlag det siste året, ikke mange av de er ute, men denne boka er det:

Bilde

Har vel ellers en fire-fem stykker som er omtrent ferdige, så vi får håpe de får se dagens lys før eller siden.

Hold pusten, dette er en redesign av demoen til det tyske black metal-bandet Drautran. Veldig fett band, som har et brukbart navn i Tyskland. Er vel ikke så godt kjent her til lands desverre. Skiva ble redesignet med 24 siders booklet og 4 panels digipack. Heftig! Her er digipacken og forsida på bookleten.

Front:

Innside:

Forside av booklet:
Bilde

Det skal også sies at mye av grafikken er basert på gamle bilder fra demoen. Synes resultatet ble ganske artig!

Dette er et EP-cover for Norske Neongod, det er basert på et CD-cover jeg gjorde for debuten deres et års tid i forveien.

Bilde

Bilde

Dette er et omslag til en amerikansk horropublikasjon der jeg ble bedt om å gjøre omslaget. Tror de har litt sånn greie der en kunstner / designer gjør omslaget og blir presentert i utgivelsen. Tanken er vel muligens det iallefall, siden dette er første utgivelse.

Her fronten:

Bilde

og baksida

Bilde

Dette er omslaget til en demo som norske Legiones har gitt ut nettopp. Endel travere fra metalmiljøet som har samlet seg og kjører på med et litt anti-religiøst konsept.

Forsida er altså av en fotoshoot vi hadde med gitaristen som vi hang opp på et kors i skogen. Omfattende! :)

Bilde

Dette er et omslag jeg gjorde for norske Iskald på tampen av fjoråret. Noen har kanskje sett dem på Hove i år? :)

Bilde

Gjorde hele omslaget til det mexicanske doom metal-bandet (!) Majestic Downfall, veldig fete saker synes jeg, og veldig moro å jobbe med. Her hadde artisten en veldig klar visjon om hele konsepet, og jeg har utført etter beste evne
Bilde

Her er noen skjorter:

Bilde

Amerikansk doom, Fall of Empyrean

Bilde

Svensk prog-death i Opeth-gata, In Mourning

Bilde

Og egen skjorte (kan kjøpes på http://www.attheends.com)

Det blir litt stress for folk å gå innom så mange tråder for forskjellige småting tenker jeg, så jeg slenger like greit med her.

Jobber også endel for hånd, og forsøker å få brukt det på litt forskjellige måter. Legger vel litt forskjellig her, noe av dette har vært på med på en ustilling i Bergen nå i vår, og noe har jeg brukt i egne designs:

Bilde
Bilde
Bilde
Bilde

Og til slutt en liten bonus for de som kicker på sånt:

Bilde
Bilde
Bilde

PUH!

Håper det ikke ble for blandet og tilfeldig.

Hei no.
Robert / attheends.com
http://www.attheends.com
attheends.blogspot.com
Brukerens avatar KONGE!
Robert

Re: Masse forskjellige designs!

Innlegg tommetass 16 Jul 2009, 15:36

Hei på deg

Kan si med en gang at jeg digger stilen din.
De CD coverene var utrolig stilige. Liker stemningen du får fram.
Ja, rett og slett.. Bare veldig pent.. :D
Brukerens avatar KONGE!
tommetass

Innlegg remjul 16 Jul 2009, 19:42

Drautran coveret var stødig :) nice.
digger illustrasjons-stilen din. mye mer orginal enn den "vanlige" photocollage-stilen på noen av de andre tingene.
bra jobba.
liker squids! yey!
Brukerens avatar KONGE!
remjul

Innlegg Robert 16 Jul 2009, 21:12

Thanks! Er glad i den lovecraft-greia til en viss grad, så tentakler dukker ofte opp, hehe. Ellers tusen takk for komplimenter. Har jobbet mye med photoshop de siste åra, men jeg sitter jo med wacom-brettet og tegner endel og forsøker å få en viss illustrativ stil over hele kolasjen. Er dog litt hypp på å få tegnet og malt litt mer i cover framover, men man har jo en viss kundebase basert på det man har drevet mest med. :) Artig er det likevel! Men igjen, takk, veldig stilig å få tilbakemeldinger fra stødige folk.
attheends.blogspot.com
Brukerens avatar KONGE!
Robert

Innlegg rudddur 22 Jul 2009, 12:25

Hei!
Snacks! :P
Liker godt den store kontrasten fra mettet mørke til lys luftighet.
Solid utført og herlig stil med struktur, fargebruk og komposisjon.
Liker spesielt godt T-skjorten med Fall of Empyrean: Ser ut som om figuren kommer ut av T-skjorten for overgangen fra svart tekstil og til det røde i motiv ser ut her som om det går helt over i hverandre og gradvis lysner figuren og kommer frem som om den løsriver seg fra bakgrunnen.
Tillater meg å pirke litt på en detalj: Skulle gjerne fått flyttet fokuset litt oppover i bildet som er på baksiden av det øverste coveret til Neongod. Måtte du senke motivet pga feks prismerking?
Ellers så er det du lager veldig digg. :)
Brukerens avatar
rudddur

Innlegg rudddur 22 Jul 2009, 12:44

At du mixer div design her er helt ok for min del. :)
Brukerens avatar
rudddur

Innlegg Robert 25 Jul 2009, 11:07

Tusen takk for det! Er veldig spent på hvordan Fall of Empyrean-skjorta blir, med tanke på at teksturering, mange farger og t-skjorte-trykk på den måten der ofte er sjansespill. Liker best å jobbe litt mer sjablongaktig eller mindre "grunge" når det er snakk om t-skjorter for å sikre resultatet, men det er nå sånn bandet ville ha det. Spennende! :)

Angående Neongod-omslaget tror jeg grunnideen med å føre motivet litt ut av det klassiske gyldne snittet var å forsøke å manipulere dimensjonene litt sånn at motivet fikk litt mer luft, det ble kanskje litt merkelig med tanke på det var tekst over og det hele. Men ellers takk, supert å få tilbakemeldinger!
attheends.blogspot.com
Brukerens avatar KONGE!
Robert

Innlegg rudddur 25 Jul 2009, 13:38

Selv takk!
Jeg synes det er spennende og lærerikt å tenke og diskutere sammen andre.
Som f.eks. ang å gyldne snitt og luftighet. Mye er jo også optiske virkninger osv.
Egentlig så kan man holde på i det uendelige med justeringer og det kan fort bli
mye "domino-effekt" og vips så flyr timene... :)
Tenkte forresten ang luftighet:
En mulighet for å øke lufyighet, er å lysne tunge
mørke bakgrunner litt... men jeg antar at det ikke passer akkurat her...
En annen mulighet kan i slike tilfeller evt være å forminske motivet litt så
"tomrommet" rundt økes...
En tredje mulighet er å se motivet litt mer ovenfra, med mindre det bryter med
den grafiske helheten...se ting i litt fugleperspektiv...men det igjen kan gjøre
at man mister følelsen av å være på samme sted, ha nærhet til eller være på
samme plan som figuren i bildet...
En fjerde mulighet er jo fargebruk...men det passer liksom ikke helt her...
En femte mulighet er teksturstrukturen...men det er sabla fort gjort å få overkill
så det måtte blitt bare fin-fint, som en to-tre-hvirvlers støvhale, fra toppen av
ringen og opp i bue bakover og følge de allerede lyseste antydningene i strukturen
som er der...få en følelse av et drag i luften gir litt luftighet...samtidig vil
tyngdepunktet trekkes litt opp igjen til det gyldne snitt...

PS! Gi meg gjerne et hint om tilbakemeldingene er for drøye...jeg tåler sakelig ros og ris! :P
Brukerens avatar
rudddur

Gå til Ferdige arbeider

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 2 gjester