Diskusjonsforum Om oss Dyrets Fem Bud Annonsering Søk Butikk
(agep) Thomas the Tank Engine - 3D Printing
(aktuba) Musikkvideo
(dboydesign) Stewart at the gym
(Varegg) Handcannon
(johnblunt) Alien Priest
(BjarneTv) korfilm for FN - Forbruk
(Rcart) Nett-troll
(orsvend) Noen nye illustrasjoner
(aktuba) Kortfilm med VFX
Arkivet
Viktig informasjon!

Vi har nå stengt Det Store Dyret for registreringer. Det Store Dyret lever nå på Discord. Send meg en epost på ADMIN krøllalfa STOREDYRET dott COM hvis dere ønsker invitasjon!

Platekompaniet sponsorplakat

Vis frem ferdige arbeider for ros og kritikk.
Forumregler
Vi ser helst at dere legger ved bilder av videoarbeider og nettsider, slik at det blir enklere å kommentere på arbeidet ditt. Post gjerne stillbilder i høy kvalitet, så vi kan beundre hver lille detalj. (Stillbilder gjør det også mulig å plassere arbeider i headeren, i tilfelle det fortjener plass der.)

Re: Platekompaniet sponsorplakat

Innlegg grasstust 14 Aug 2009, 20:19

Det med sakte _kamera_ kan du glemme. :)

grasstust

Innlegg superrune 17 Aug 2009, 18:25

Takk for kommentarer grasstust. Jeg personling har ingen problemer med proporsjonene, tanken var å etterlikne designertoys, og de har gjerne litt barnslige proporsjoner: http://images.google.com/images?q=desig ... =en&tab=wi

Men jeg lurer på hva du mener med kinnskjegget! Er det ikke der det skal være?
Brukerens avatar KONGE!
superrune

Innlegg KRIGBERT 17 Aug 2009, 22:04

Jeg tror fyren som tegnet figuren originalt ikke tenkte spesielt 3D når han tegnet den. Når jeg prøver å se for meg hvor de forskjellige elementene i fjeset skal befinne seg i rommet blir det hele litt Escher-aktig, spesielt nesen er langt ute på tur. Tror det er derfor det skurrer litt med kinnskjeggene.

Det skurrer også alltid litt når man får denne overgangen fra karakter tegnet med outline til en karakter rendret såpass mykt i 3D. Det har for eksempel plaget meg med spillene fra telltale games (spesielt out from boneville).

Syns dette ser mye mye bedre ut en de spillene, men synes óg det lider litt av samme greien – men det er kanskje uunngåelig når du får ett sånt oppdrag?

Ble en litt negativ post det her, jeg likte virkelig animasjonen og rendringen, men det er ting jeg har enda mindre peiling på :p
Brukerens avatar
KRIGBERT

Innlegg superrune 18 Aug 2009, 10:47

Man kan såklart få det identisk hvis man ønsker - og har penger - det tar bare veldig lang tid å lage funksjonalitet som kompanserer for eventuelle rare vinkler, og så er man i tillegg begrenset til hvilke vinkler man kan vise. Tenk Mikke Mus, og hvordan man må løse ørene hans i 3D, de blir nødt til å flyte rundt omkring på hodet for å beholde samme profil.

Så ja, det er som oftest best å tenke fra scratch og lage noe som beholder sjelen til karakteren, men tilpasset til det nye mediet den skal inn i. Jeg prøver alltid å tenke hvordan originaldesigneren har tenkt når han har tegnet sine karakter, hva hver enkelt form "betyr" i 3D, og så starte fra intensjonene bak designet og ikke fra sluttresultatet som ligger der.

Men på denne karakteren ville vi forbedre proporsjonene litt også, og gjøre han mye mere dynamisk. I mine øyne så er han det, men smak forandrer jo seg over tid - vi får se hva jeg mener om et år eller to :)
Brukerens avatar KONGE!
superrune

Forrige

Gå til Ferdige arbeider

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 7 gjester