Diskusjonsforum Om oss Dyrets Fem Bud Annonsering Søk Butikk
(agep) Thomas the Tank Engine - 3D Printing
(aktuba) Musikkvideo
(dboydesign) Stewart at the gym
(Varegg) Handcannon
(johnblunt) Alien Priest
(BjarneTv) korfilm for FN - Forbruk
(Rcart) Nett-troll
(orsvend) Noen nye illustrasjoner
(aktuba) Kortfilm med VFX
Arkivet
Viktig informasjon!

Vi har nå stengt Det Store Dyret for registreringer. Det Store Dyret lever nå på Discord. Send meg en epost på ADMIN krøllalfa STOREDYRET dott COM hvis dere ønsker invitasjon!

Eksamens oppgave.

Vis frem ferdige arbeider for ros og kritikk.
Forumregler
Vi ser helst at dere legger ved bilder av videoarbeider og nettsider, slik at det blir enklere å kommentere på arbeidet ditt. Post gjerne stillbilder i høy kvalitet, så vi kan beundre hver lille detalj. (Stillbilder gjør det også mulig å plassere arbeider i headeren, i tilfelle det fortjener plass der.)

Eksamens oppgave.

Innlegg Leezard 21 Jun 2009, 03:17

Dette er min eksamens oppgave som jeg laget sammen med 2 andre. Vi var totalt 4, men en hoppet av oppgaven.
Dette er mitt design som er skapt, men jeg ville ikke klart det uten hjelp av mine lagkamerater.
Karakteren heter "Wormwood" og er en fallen engel. Vi skapte denne karakteren for en filmtrailer(fake film), vi skulle lage. Totalt var det 3 karakterer i denne filmsnutten.
Det ble lange og mange dager for å få dette til, og kostnadene ble på over 25000.- Heldigvis var ikke det penger som vi måtte punge ut med, men et busjettskjema som vi skrev. Oppgaven skulle leveres i form av ferdig produkt + prosess , og alt det skriftelige. Vi skulle late som om det var en virkelig bestilling fra en produsent, derav skrive lønn, timelister, faktura, material liste, dagsplaner, logg osv. Vi startet i mars, og ble ferdige 10 juni.
Vedlegg
wormw.jpg
wormw.jpg (39.67 KiB) Vist 4033 ganger
Følg din egen strek...
KONGE!
Leezard

Re: Eksamens oppgave.

Innlegg Per Ove 21 Jun 2009, 15:32

Tøft....!
Høres ut som en veldig spennende oppgave....viste ikke at de gikk så grundig til verks for å forberede dere til produksjon i real world....de som jeg har ansatt oppigjennom åra (rett fra skolen....grafisk design) var helt blåst...kunne ikke en gang det softwaret som er påkrevd (Photoshop, Illustrator og In Design....et absolutt minimum syns nå jeg) men var ellers utlært på masse gammalt tull som man aldri kommer borti i den hverdagen jeg har møtt de 6 åra jeg har drevet eget grafisk verksted...(jeg jobber hovedsaklig alene nå...har byttet felt...samarbeider med lokale kollegaer når jobben innebærer ting jeg ikke lenger liker gjøre...eller kan )...så det er meget oppløftende å høre at man begynner komme etter.....
Godt jobba...stå på
Brukerens avatar KONGE!
Per Ove

Innlegg Leezard 24 Jun 2009, 23:13

Det er første gang lærerne mine har laget en så grundig eksamens oppgave. Vi som gikk ut av sfx linja på niss nå er det første kullet med fagbrev. De utvida kurset fra halvårig privatskole til et års fagskole. Et år er ikke mye, det er så uendelig mye mer å lære, men det er jo bare å stå på sjøl:) Når man brenner for noe så gir man seg ikke.
Men vi fikk bakoversveis da vi fikk regna ut kostnadene på prosjektet. Lønnen vår, materialkostnadene og egentlig alt. Jeg visste at det kom til å bli dyrt, men ikke så dyrt. Så da har jeg lært noe der også!

Takk for positiv melding!!
Følg din egen strek...
KONGE!
Leezard

Innlegg Dano 26 Jun 2009, 10:59

Det ligner på lærern min fra barneskolen! :shock: Traumer......

Fett laget!
Daniel French
VFX Supervisor | Director | Producer
http://www.wopr.club
Brukerens avatar KONGE!
Dano

Innlegg someone 26 Jun 2009, 11:07

Stilig oppgave, all kred til deg/dere.

Hadde forøvrig vært jævlig moro å se litt av prossesen dersom du har bilder/skisser av det ligende også!
Brukerens avatar
someone

Innlegg Leezard 28 Jun 2009, 18:23

Skal legge ut litt småtterier just nu:)
Må forresten nevne de andre på gruppa. Marte Østensen og Ina Hakestad. Supre damer, flinke og kreative er de. Kunne ikke jobbet sammen med flinkere mennesker!
Følg din egen strek...
KONGE!
Leezard

Gå til Ferdige arbeider

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 8 gjester