Diskusjonsforum Om oss Dyrets Fem Bud Annonsering Søk Butikk
(agep) Thomas the Tank Engine - 3D Printing
(aktuba) Musikkvideo
(dboydesign) Stewart at the gym
(Varegg) Handcannon
(johnblunt) Alien Priest
(BjarneTv) korfilm for FN - Forbruk
(Rcart) Nett-troll
(orsvend) Noen nye illustrasjoner
(aktuba) Kortfilm med VFX
Arkivet
Viktig informasjon!

Vi har nå stengt Det Store Dyret for registreringer. Det Store Dyret lever nå på Discord. Send meg en epost på ADMIN krøllalfa STOREDYRET dott COM hvis dere ønsker invitasjon!

Julenatt i Blåfjell

Vis frem ferdige arbeider for ros og kritikk.
Forumregler
Vi ser helst at dere legger ved bilder av videoarbeider og nettsider, slik at det blir enklere å kommentere på arbeidet ditt. Post gjerne stillbilder i høy kvalitet, så vi kan beundre hver lille detalj. (Stillbilder gjør det også mulig å plassere arbeider i headeren, i tilfelle det fortjener plass der.)

Julenatt i Blåfjell

Innlegg Joachim 21 Apr 2009, 11:55

Hei, så nettopp at denne illustrasjonen var i en brosjyre på Collosseum over kommende barnefilmer. Så da kan jo jeg også legge den ut. Jeg kommer sikkert til å vise masse fra denne filmen over tid. Dette er et konsept til filmen (vet ikke om alle har hørt at det er en blåfjell film i produksjon ?), som også har blitt brukt som promoterings bilde.

Håper dere liker det, skisse kan dere se på hjemmesiden min, for de spesielt interesserte :D

Bilde
Brukerens avatar KONGE!
Joachim

Re: Julenatt i Blåfjell

Innlegg Gundersen 21 Apr 2009, 12:23

Veldig fin stemning, om det er et ansikt i fjellet på venstre side?

Savner kanskje en varm farge som skaper en kontrast i bildet og trekker øynene innover. Kanskje ei lita hytte eller noen me lommelykt eller fakkel som vandrer innover
Brukerens avatar
Gundersen

Innlegg squidmonk3j 22 Apr 2009, 17:47

bildet hviler ganske tungt på publikums forhåndskunnskap om konseptet, men jeg tipper dette er et veloverveid trekk...synes dette fungerer utmerket som en teaser.
Brukerens avatar KONGE!
squidmonk3j

Innlegg Joachim 23 Apr 2009, 10:44

Hei takk,
stemmer at det skal være et ansikt veldig vagt synlig i fjellet.
Når det gjelder varme farger...dette var egentlig bare ment som et konsept av selve fjellet, så jeg kunne ikke ha lagt inn noe som gjorde det mer som en "illustrasjon" med lys/hus e.l for det skal ikke være der :) Men, i de forskjellige sammenhenger dette blir brukt annet enn konsept så blir det lagt til ting i forgrunnen som har varmere toner. Så vi får se når filmen nærmer seg, hvor mye som evt. blir forandret.

Joachim
Brukerens avatar KONGE!
Joachim

Innlegg Strollinthewoods 03 Jun 2009, 08:09

Tror faktisk ansiktet kunne vært enda mer nedtonet, hvis det ikke er opplagt at man skal se at det er der.

Hvis det er meningen at man skal se det, så funker det jo selvsagt helt topp=) Men noen av de første tankene jeg fikk når jeg så dette bildet var i denne rekkefølgen.

"oh, kult-- minner meg om.-- hvor mange år brukte han på å finne den riktige blåfargen igjen??"
"skyer, oh,-- tøft, hvem har postet "ser på avatar" ok joachim, tøft husker.."
"fantomet?"

Etter det så tenkte jeg ikke så mye mer, utover at jeg hadde syntes det var kult om det i forgrunnen hadde vært en formasjon av noe slag som kunne vært en hånd. Som om det er en kjempe som ligger under jorda.

Uansett et flott bildet =)
Brukerens avatar
Strollinthewoods

Gå til Ferdige arbeider

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 4 gjester