Diskusjonsforum Om oss Dyrets Fem Bud Annonsering Søk Butikk
(agep) Thomas the Tank Engine - 3D Printing
(aktuba) Musikkvideo
(dboydesign) Stewart at the gym
(Varegg) Handcannon
(johnblunt) Alien Priest
(BjarneTv) korfilm for FN - Forbruk
(Rcart) Nett-troll
(orsvend) Noen nye illustrasjoner
(aktuba) Kortfilm med VFX
Arkivet
Viktig informasjon!

Vi har nå stengt Det Store Dyret for registreringer. Det Store Dyret lever nå på Discord. Send meg en epost på ADMIN krøllalfa STOREDYRET dott COM hvis dere ønsker invitasjon!

Fimo Figur

Vis frem ferdige arbeider for ros og kritikk.
Forumregler
Vi ser helst at dere legger ved bilder av videoarbeider og nettsider, slik at det blir enklere å kommentere på arbeidet ditt. Post gjerne stillbilder i høy kvalitet, så vi kan beundre hver lille detalj. (Stillbilder gjør det også mulig å plassere arbeider i headeren, i tilfelle det fortjener plass der.)

Fimo Figur

Innlegg baarris 30 Apr 2008, 09:57

Herlig!! Endelig er dyret oppe igjen! Takk til Rune. Tror massasjen gjorde underverker :D Feirer åpningen med å poste en fimo-figur jeg har holdt på med fra september.. Håper dere liker den. Aluminiumsskjellett, litt miliput (dødningehodet). Holder fortsatt på å male på den, men nærmer meg slutten. Ha en fin dag!!
Vedlegg
Fig_3.jpg
Fig_3.jpg (106.29 KiB) Vist 11684 ganger
Fig_2.jpg
Fig_2.jpg (127.79 KiB) Vist 11590 ganger
Fig_4.jpg
Fig_4.jpg (219.6 KiB) Vist 11644 ganger
Brukerens avatar KONGE!
baarris

Re: Fimo Figur

Innlegg superrune 30 Apr 2008, 10:12

WOW!!

Så mye detaljer du har fått til! Er tøyet gjort med å rulle ut fimo-flak, eller er det noe annen ond magi du bruker? Jeg sliter med å se det utifra bildene, men hvilken skala er han i? 30 cm høy?

ps: ja, underarm-massasjen må ha gjort underverker, selv om fysioterapeuten ba meg i ettertid være forsiktig med "ufaglærte" ;)
Brukerens avatar KONGE!
superrune

Innlegg baarris 30 Apr 2008, 10:22

He he..
Ja, klærner er 100% fimo. Kjevlet ut med en liten plast barnekjevle og møysommelig plassert på figuren ved hjelp av pensel og hvitespirit. Figuren er ca. 20-25 cm høy.
Brukerens avatar KONGE!
baarris

Innlegg chrleon 30 Apr 2008, 10:28

WOW! Denne havner i inspirasjon / referansemappen.
Steker du den flere ganger, for å legge til detaljer?
Hvilken maling bruker du?

Meget tøff.

- christian
Brukerens avatar
chrleon

Innlegg baarris 30 Apr 2008, 10:35

Hei chrleon!
Ja jeg jobber i mange lag, først litt grovt for å få formen og holdningen på figuren, det er og mye lettere å legge til detaljer etterpå når kjernen er hard. Steker den sikkert 10- 15 ganger. Jeg pleier å dekke til de delene jeg er redd for med aluminiumsfolie. Da unngår man at ting blir overbrent. Ellers bruker jeg warhammer maling som er slitesterk og finnes i godt utvalg.
Bård
Brukerens avatar KONGE!
baarris

Innlegg chrleon 30 Apr 2008, 10:44

Hadde en mistanke om warhammer maling.
Gleder meg til å se den endelig ferdig, selv om det ser ut som om det bare er pirk igjen.

MMmmmhh.. gode minner fra tenårene når vi malte figurer.
Outland her i Bergen har bra utvalg i maling, så det begynner å klø litt i nevene..

Bra tips om alufolie som dekkemateriale under steking.
Brukerens avatar
chrleon

Innlegg baarris 07 Mai 2008, 00:20

Hei. Selv om posten er litt død for tiden , så tenkte jeg det kanskje kunne være fun å se en wip fra prosessen med figuren. Her kan man se workflowen fra skjellett til, ferdig modell. Bygget meg oppover fra føttene.
Vedlegg
fig_wip.jpg
fig_wip.jpg (97.72 KiB) Vist 11380 ganger
Brukerens avatar KONGE!
baarris

Innlegg Gundersen 07 Mai 2008, 09:17

Utrolig stilig Borris. Er mega sjalu på skillsene dine :)

Du kunne ikke tenkt deg å tatt en step by step bilde av prossesen din på neste modelen? Hadde vært kjekt å sitt hvordan du går fram.

Thomas
Brukerens avatar
Gundersen

Innlegg chrleon 07 Mai 2008, 09:31

Kommer til å følge denne tråden nøye, baarris.
Liker virkelig måten du gjør det på. Smart å bygge skjelettet først, også bake det.
WhiteSpirit er for å myke opp og glatte ut Fimoen eller? Hvilken type pensel bruker du til det?

- christian
Brukerens avatar
chrleon

Innlegg baarris 07 Mai 2008, 13:31

Hei igjen!
Kan poste en step by step når jeg lager neste figur ja. Hadde ikke tilgang på kamera på denne.
Whitespiriten fjerner smuss, og fungerer som vann gjør på vanglig gråleire. Jeg bruker forskjellige pensler etter behov. Gjerne en liten en hvis det er snakk om små detaljer, eller en stor hvis du skal vaske hele figuren. Men vær forsiktig etterpå, for den kan fort etse bort fine detaljer. La figuren hvile litt sånn at spriten får dampet bort. Da kan du fortsette å modellere eller smoothe den ut.
bård
Brukerens avatar KONGE!
baarris

Litt mer fimo

Innlegg baarris 31 Mai 2008, 00:28

Hei igjen. Her er en sak jeg gjorde for et år siden. Skulle prøve å lage et realistisk hode, men proporsjonene er litt sånn ute av kontroll. Men var en fin øvelse.
Vedlegg
fimo_face.jpg
fimo_face.jpg (129.71 KiB) Vist 10822 ganger
Brukerens avatar KONGE!
baarris

Innlegg baarris 31 Mai 2008, 00:29

Fra en annen vinkel og lys.
Vedlegg
fimo_face2.jpg
fimo_face2.jpg (88.4 KiB) Vist 10827 ganger
Brukerens avatar KONGE!
baarris

Innlegg Stratos 01 Jun 2008, 10:10

Har akkurat sett the Thing, og dette hodet minnet mye om effektene fra den filmen. Veldig bra.
Eller må jeg si at den første figuren er helt fantastisk gjennomført. Alle materialene ser ut som det det skal være, og det er kanskje ikke så lett?

Stratos

Innlegg breuer 04 Jun 2008, 09:51

Halla Balla! Helt nydelig arbeid. Skulle ønske jeg kunne kna fimo som deg. Da hadde jeg sluppet å tenke på kjøp av gaver resten av livet. Synes den siste bysten har mye av Bård i seg. Bare litt penere:)
Grattis med ny jobb forresten. Gi en lyd når du er i bergen så tar vi en økt på nymark.

/Erik
Brukerens avatar KONGE!
breuer

Innlegg Jinx 12 Nov 2008, 20:56

Bård-Henning! Du kanke jobbe i reklamebyrå når du gjør sånne ting som dette. Denne figuren er jo helt fantastisk. Du trenger å lage flere unike figurer som dette og forhåpentligvis selge dem. Jeg vil gjerne ha en sånn ståene på pulten. Den er utrolig inspirerende, både idéen til det rent estetiske. Fantastisk. Jeg har ingenting konstruktivt å komme med annet en fanboy-fraser. Flinking.

- Colin
Colin McMahon
Art Director & Concept Developer
http://www.mottimotti.com
Brukerens avatar KONGE!
Jinx

Innlegg baarris 12 Nov 2008, 23:03

Ha ha!! Du Colin du Colin. Det er kjekt å høre at det faller i smak. Hadde jeg kunnet gå til en fast jobb som tillot meg å gjøre slike figurer, så hadde jeg jo selvfølgelig gjort det. Men jeg har lært fra reklamebransjen at sånne figurer som det her ikke appellerer til folk flest, snarere til de med spesiell smak. Så det er vanskelig å si hvor mange av dem jeg kunne solgt. Det har jo blitt så rimelig å få ting produsert i Kina så det hadde jo vært artig å testet det ut.

Ellers har jeg planer om å gjøre et gnuaktig dyr, som skal bære alt stæsjet hans. Ser for meg mye lær, og stropper, samt noen fæle horn.

Bård
Brukerens avatar KONGE!
baarris

Gå til Ferdige arbeider

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 5 gjester