[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 112: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3545: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2960)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3547: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2960)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3548: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2960)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3549: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2960)
Det Store Dyret • Se emne - September "Can't Get Over" musikk video
Diskusjonsforum Om oss Dyrets Fem Bud Annonsering Søk Butikk
(agep) Thomas the Tank Engine - 3D Printing
(aktuba) Musikkvideo
(dboydesign) Stewart at the gym
(Varegg) Handcannon
(johnblunt) Alien Priest
(BjarneTv) korfilm for FN - Forbruk
(Rcart) Nett-troll
(orsvend) Noen nye illustrasjoner
(aktuba) Kortfilm med VFX
Arkivet
Viktig informasjon!

Vi har nå stengt Det Store Dyret for registreringer. Det Store Dyret lever nå på Discord. Send meg en epost på ADMIN krøllalfa STOREDYRET dott COM hvis dere ønsker invitasjon!

September "Can't Get Over" musikk video

Vis frem ferdige arbeider for ros og kritikk.
Forumregler
Vi ser helst at dere legger ved bilder av videoarbeider og nettsider, slik at det blir enklere å kommentere på arbeidet ditt. Post gjerne stillbilder i høy kvalitet, så vi kan beundre hver lille detalj. (Stillbilder gjør det også mulig å plassere arbeider i headeren, i tilfelle det fortjener plass der.)

September "Can't Get Over" musikk video

Innlegg kimblarsen 04 Feb 2009, 15:20

Hei,

Musikk video for den svenske artisten September med låta "Can't Get Over" på Ministry of Sound labelen er nylig sluppet på YouTube. Videoen er produsert av Jallafilm med regi av Alex Herron (nå vet jeg du er på Dyret Alex, så jeg får snakke pent om deg hehe). Foto av Anders Flatland.

Rune du får korrigere meg, men produksjonsdesign (konseptet) er utviklet av Rune og Arne Kaupang, med Arne og Rune som supervisors på design, animasjon og visuelle effekter. Arne var VFX supervisor på sett. Opprinnelig skulle Rune og Arne gjøre alt men kollisjoner i produksjoner gjorde at vi var flere som tro til for å få produksjonen i land.

Placebo Effects har gjort to av settene - omkledningsrommet - Dressing Room eller Walk-in Closet - som fremstår blått i størsteparten av filmen (materialene er sorte/hvit - rommet er lyssatt blått), og sort/hvitt i alle scenene hvor robotene sminker og kler på September, og selve "fengsel cellen" (laser buret hvor fangen sitter for enden av en bro).

Hos oss har jeg tatt brorparten av jobben med design/3d/lyssetting/render og vfx sup lokalt, Thomas Høimyr har modellert robotene (designet av Arne og Rune), og Thomas Pilgrim har animert og rendret robotene. Jeg har støttet meg på litt design veiledning fra Dag Meyer, også har Magnus vært prosjektleder. Alt er rendret i 720p i Max med Vray. Noen av stillbakgrunnene er rendret i høyere oppløsning og 2D kamerakjøring er gjort i Mistika.

Jeg er godt fornøyd med hvordan den den blå versjonen av Dressing Room settet har blitt seende ut; kunne kanskje ønsket meg at alle Dressing Room settene hadde brukt den samme lyssettingen (enten blå eller hvit). Fengsel celle scenene har blitt nesten helt sorte, så de shotene synes jeg ikke fungerer så bra.

Scenene i gangene er gjort av Tor Øra, mens Gyro har gjort den flyvende bilen og shotene i skyene og byen, landingsplattformen og hologrammene i fengselet.

Offline/online av Hocus Focus, samt effekter som laser sminking av September osv mens gradingen har (tror jeg) delvis blitt gjort av Rushes i London og av Hocus Focus.

Dette har vært en stor, kompleks produksjon med mange firmaer og personer involverte på design, 3D og vfx på relativt kort tid og mange lag av folk som har skullet mene noe om mye (eksempel: meg -> Rune/Arne -> Alex -> Ministry of Sound, korreksjon og så en ny runde).

Jeg synes det er riktig å si at ideelt sett så skulle denne produksjonen vært planlagt mye bedre, slik at design, og animatic var blitt laget og klipt før opptak (eller - i det hele tatt for storyboard/animatic sin del). Her har vi som jobber med design av digitale sett og VFX fortsatt en stor jobb å gjøre med å skolere produsenter, regissører, innspillingsledere og ikke minst kundene (plateselskapet) om hvordan en film med hel-digitale-sett og animasjon bør planlegges og gjennomføres.

Spørsmål og kritikk mottas med takk!

Mvh
Kim,
Kim Baumann Larsen : Director : Digital Storytelling : www.digistorytelling.com
Brukerens avatar KONGE!
kimblarsen

Re: September "Can't Get Over" musikk video

Innlegg kimblarsen 06 Feb 2009, 01:03

Hei,

Her er en URL til en timelapse film i flash som jeg gjorde av opptaksdagen for September musikk videoen i studio B på Jar før jul.

For å få interaktiv kontroll på filmen (stop/play) bruk denne URLen:
http://www.pfx.no/media/SeptemberStudioTimelapse.html

Jeg satte opp et Nikon D70 på stativ langs sideveggen, og jeg må si at jeg har vært rimelig heldig med plasseringen for når jeg satte det opp visste jeg ikke helt hvor lys og talent og flagg ville bli plassert.
Kameraet ble styrt med Nikons Camera Control Pro program hvor bildene lagres rett på Mac'en. Brukte en 10,5mm fisheye linse (utsnittet er beskåret), og så vidt jeg husker ble det tatt ett bilde hvert 15. sekund. De to store "pausene" er når vi spiste lunch og middag. Har redigert bort når September var "naken".

Anders Flatland - cinematografen - kalte timelapse filmen en "masterclass" i lyssetting for greenscreen 8-)

Mvh
Kim,
Brukerens avatar KONGE!
kimblarsen

Innlegg Jinx 06 Feb 2009, 01:25

Tatt i betraktning alle utfordingene dere har møtt underveis synes jeg dette er en ganske solid produksjon. Den vinner mye på at det er mye rask klipping og dermed får man ikke tid nok til å arrestere hvert enkelt shot. Jeg tror det jeg reagerer mest på er shottene i den flyvende bilen. Kameraet er alt for rigid knyttet til bilen og shottene blir derfor litt statiske.

Når det kommer til de «sorte» shottene så synes jeg faktisk ikke de er så halvgærne hvis jeg betrakter videoen som en helhet. De gir hele video-segmentet en fin kontrast mellom sang og handling. Det kan godt tenkes at det hele hadde blitt litt tamt og sterilt i det blå dressing room-lyset.

Rent postproduksjonmessig så synes jeg kanskje, og da tar jeg den visuelle stilen i betraktning, at det mangler litt lens flares og optics-effekter for å piffe det hele opp. Kanskje en svak vignetering for å fremheve fokuset på henne som stort sett er i midten av bildet.. Litt post-porr i tillegg til annen postproduksjon tror jeg hadde virkelig posisjonert videoen i sjangeren den tilhører.

Jeg vet alt om «mange kokker - helvetes mye søl»-prinsippet så jeg synes dere har kommet godt ut av det. Og som (eld)-gammel hip-hop´er så er det morsomt å se noe annet fra Alex Herron. :)

- Co
Colin McMahon
Art Director & Concept Developer
http://www.mottimotti.com
Brukerens avatar KONGE!
Jinx

Innlegg kimblarsen 06 Feb 2009, 02:10

Takk, de korte klippene gjør også at det er mye arbeide som er gjort (og som jeg tror tåler dagens lys) som ikke synes... :cry:

Her er etpar 360 panoramaer av Dressing Room eller Walk-in Closet settene. Det er det samme settet som er hvitt og sort, men i den blå versjonen er det lyssatt med blå lys.

Dette er mer eller mindre raw render med litt curve i Photoshop slik animasjonene så ut når vi gav de fra oss til Hocus Focus (glow som er lagt på i panoramaet ble gjort i Mistika). Det man selvsagt ikke får i et stillbilde er bevegelsen i refleksjonene.

Merk at støy i enkelte deler av bildet er grunnet at jeg ikke brukte DMC sampleren i Vray for panorama renderingene; må få fikset dette til en senere anledning. Området med panelet for vinduet skulle aldri bli sett innefra rommet så derfor brydde jeg meg ikke med å fikse problemene med skyggene opp og langs kantene. Jordkloden er noe jeg har puttet inn for moro skyld 8-)

Bilde
Bilde

http://www.pfx.no/media/September/SeptemberBlueWCL.html
http://www.pfx.no/media/September/Septe ... teWCL.html

Det går ann å fullskjerme panoramaene (høyre klikk), men det blir fort ganske krevende for en vanlig PC.

Mvh
Kim,
Brukerens avatar KONGE!
kimblarsen

Innlegg yster 06 Feb 2009, 12:36

Hei,

Som Kim nevnte over så har Gyro jobbet med eksteriør scenene og touchscreen grafikken i denne musikkvideoen.

Vi som har vært med er:
Maren Morstad har jobbet med touchscreen grafikken og mattepainting av byen.
Axel Råberg har jobbet med mattepainting av skylandskap, og gjort skyanimasjoner og compositing (før Hocus Focus jobbet videre med det)
Øystein Relbo-Knutsen har gjort 3D (previs, modellering av bil, by og skylanskap, animasjon, lyssetting).
Ina Merete Sjaavaag hadde prosjektledelse (tok over fra Dag Eine som gikk ut i pappapermisjon 1.januar).

Dette prosjektet gikk unna i et heidundrande tempo for oss :-). Med den tiden vi hadde er vi fornøyd, men det ble ikke tid til å finslipe alle scenene vi jobbet på. Vi leverte 16 forskjellige scener pluss 8 scener med touchscreen grafikken.

Colin: Vi hadde også ønsket litt mer bevegelse i landspeeder shotsene - de fleste er levert helt statiske, med tanke på bevegelse i postproduksjon (zoom in, zoom ut, håndholdt kamera). Det ble desverre ikke tid.

mvh
Øystein Relbo-Knutsen
Senior motion designer og partner i Stir. http://www.stir.no
Brukerens avatar KONGE!
yster

Innlegg superrune 06 Feb 2009, 14:15

Jeg er titulert som Designer på filmen, men gjorde egentlig bare noen få skisser før jeg måtte slå inn høygir på egne prosjekter. Må si jeg er imponert over hva dere har fått til på den ekstremt korte tiden det var på prosjektet. Bra jobba! Flott å se på resultatet, selv om musikken ikke er heeeelt min sjanger :)
Brukerens avatar KONGE!
superrune

Innlegg kimblarsen 06 Feb 2009, 16:15

Litt mer breakdown av arbeide fra oss. Jeg har ikke gjort endelig opptelling fordi endelig klipp kom så sent og endret noe på shot oppsettene.

Vi hadde tre sett - Dressing Room for robotene og Dressing Room for danse sekvensene - samt fengsel cellen.

For fengsel cellen leverte vi tre "scener" med forgrunn og bakgrunn separarert som stillbilder - en total på skrå, en total fra siden og en closeup (der hun hacker laser griden). Totalene ble brukt til mange shot siden de var i hhv 4K og 1080p (shot og utsnitt gjort i comp).

For det "hvite" Dressing Room ble det laget en veldig langsom dolly utenfra inn mot vinduet som ble brukt i tre tror jeg scener hvor September er "naken" (klippene er så korte så dollyen får man knapt se). I tillegg leverte vi en rekke medium og close-up stills som ble brukt for scenene med roboter - totalt vil jeg tippe en ca 8 scener fra det hvite Dressing Room.

Det var opprinnelig 8 scener med roboter som skulle animeres men vi endte opp med 16 i den siste klippen. På grunn av tiden ble derfor noen av disse scenene levert som stillbilder og animert av Hocus Focus i 2D.

For det blåhvite rommet var det mest scener hvor kameraet spinner rundt September (hun er filmet på en rundell). Dette løste vi ved å levere et 5 sekunders klipp fra venstre side av rommet og et 3 sekunders klipp fra høyre side av rommet og så valgte Hocus Focus ut de delene som passet til hvert shot. Disse ble levert med og uten motion blur så de kunne brukes som stillbilder til totaler og medium shots.

Litt sånn hvordan man teller gjorde vi vel rundt 20 scener, men jeg føler at den beskrivelsen ikke blir helt riktig noen veger. Hodet mitt føles fortsatt litt bløtkokt etter å ha jobbet dobbelt skift i 3 uker.

Colin: alle våre bakgrunner ble rendret med linse forvrenging og vignettering, men det var kanskje ikke nok - eller det kunne vært lagt på mer i post, og savner nok litt mer lense flares ja - er nok enig i det :-)
Brukerens avatar KONGE!
kimblarsen

Innlegg bove 06 Feb 2009, 18:12

På Hocus Focus er det altså jeg og Haavard som har jobbet med comping og onlining. I likhet med alle andre i prosjektet skulle også vi hatt mer tid til "det lille ekstra" (som nevnte optiske effekter), men med ca 200 effektshots som i utgangspunktet skulle gjøres på under 30 timer er det klart man må prioritere det som MÅ gjøres.

Her er en rask oversikt over det vi har gjort her:

Haavard:
Comping av eksteriørshots, prison cell, gang og "det hvite rommet"
Ansvar for conform og mastring.
Fargekorrigering av de bildene som ikke var ferdig før grading session hos Rushes.

Bengt Ove:
Comping av "det blå rommet"
Hologrammer
Digitale make-up-effekter
Beauty (stort sett hud)

Keying i seg selv gikk fint takket være gode opptak med jevn grønnfarge. Eneste problemene her var til tider litt møkkete green-screengulv i kombinasjon med veldig blanke sko i totalene. Hadde dette vært kompet inn på et teppe eller et utebilde ville det vært enda enklere, men iom. at dette skal være helt rene scifi-shots måtte det renskes om litt manuelt (rotosplining) til slutt.

Lasere på make-up-robotene gikk fort unna, da folk var fornøyde allerede med førsteutkastet. Værre var det med hologrammene, hvor jeg følte jeg var den enste av oss som ikke hadde noen klar visjon på hvordan disse skulle bli. Sprik i andres visjoner, samt det faktum at disse ble spart helt til slutt gjorde det ikke noe enklere. Siste dag sendte vi ned 8 forskjellige hologram-forslag til plateselskapet, men de valgte heldigvis den teknisk enkleste.

Jeg vet også at Haavard ønsket seg mer tid til gang-shottene, da veldig forskjellig lyssetting på greenscreensett og digitalt sett kanskje gjør disse litt snodige.

Ellers veldig hyggelig med dere fra prosjektet som har vært innom her på Hocus både for hjelp, synsing og moralsk støtte i innspurtene.

Noen stills:
5707_090206-1629_September_still_0012.jpg
5707_090206-1629_September_still_0012.jpg (62.74 KiB) Vist 14121 ganger

5707_090206-1631_September_still_0018.jpg
5707_090206-1631_September_still_0018.jpg (118.35 KiB) Vist 14442 ganger

5707_090206-1628_September_still_0010.jpg
5707_090206-1628_September_still_0010.jpg (73.25 KiB) Vist 14138 ganger

5707_090206-1631_September_still_0017.jpg
5707_090206-1631_September_still_0017.jpg (122.04 KiB) Vist 14114 ganger

5707_090206-1630_September_still_0016.jpg
5707_090206-1630_September_still_0016.jpg (178.84 KiB) Vist 14019 ganger
Det vanskelige er en bagatell, det umulige en utfordring.
Brukerens avatar
bove

Innlegg bove 06 Feb 2009, 18:18

Man skulle hatt en spoilertag her på forumet:

5707_090206-1633_September_still_0021.jpg
5707_090206-1633_September_still_0021.jpg (120.37 KiB) Vist 14013 ganger

5707_090206-1632_September_still_0020.jpg
5707_090206-1632_September_still_0020.jpg (138.03 KiB) Vist 13989 ganger

5707_090206-1632_September_still_0019.jpg
5707_090206-1632_September_still_0019.jpg (47.05 KiB) Vist 13988 ganger

5707_090206-1630_September_still_0015.jpg
5707_090206-1630_September_still_0015.jpg (60.92 KiB) Vist 14031 ganger

5707_090206-1629_September_still_0014.jpg
5707_090206-1629_September_still_0014.jpg (52.67 KiB) Vist 13965 ganger
Brukerens avatar
bove

Innlegg kimblarsen 07 Feb 2009, 02:21

Kult at du postet stillsene Bengt Ove; jeg hadde lyst til å slenge opp noe fra fengsel celle settet, men dropper det, eller kanskje jeg legger opp et 360 panorama litt senere.

Rune: synes ikke at du skal undervurdere hvor viktig det har vært for alle som jobbet at vi hadde dine hånd og 3d skisser og konseptet med Lamborghini Countach LP400 som "design bibel" når tre studioer og to håndfuller med artister skal skape en rekke ulike scener og objekter som alle skal se ut som de hører hjemme i samme univers!

Jeg må også få lov til å si at jeg er svært takknemlig for all den tiden både du og Arne la inn i prosjektet med kommentarer og råd på design, 3d, animasjon og look - spesielt med tanke på at dere begge var fullt engasjert i egne prosjekter på heltid.

Kim
Brukerens avatar KONGE!
kimblarsen

Innlegg grasstust 08 Feb 2009, 07:38

Jeg synes denne videoen er veldig bra laget. Liker godt at alt er rent og pent, både redigeringsmessig og grafisk. Det føles smooth (kanskje litt for smooth). Litt artig inspirert av Bespin-scenene i Star Wars V.

Det som mangler etter min mening er at dere stoler på artisten. Hun får nesten aldri et klipp med mer enn et par sekunder, og dere greier ikke å få henne til å DRIVE videoen. Dere klipper før hun får lagt noe som helst vekt på noe av det hun sier.

Det minner meg litt om den siste Indiana Jones filmen hvor alt går akkurat litt for fort til at jeg blir involvert.

Og for f.... få den mannlige skuespilleren til å ytre _en_ følelse da. Eller, for den saks skyld, la den kvinnelige artisten ytre en følelse. Jeg tenker at det blir mer en showoff av effekter framfor en showoff av artisten.

Som jeg tenkte når jeg så Fritt Vilt 2: Her har de talent nok til å lage en så bra film, hvorfor driter de da helt i å lage en historie som vi ikke har sett hundre ganger før. Denne videoen har vi sett før, hvorfor ikke lage noe LITT annerledes. Hva med å vise at artisten har et problem med å gi slipp. Bare ETT sted vise at hun sliter LITT med å gi slipp. At hun er naken og kler på seg synes jeg bare er platt.

Jeg synes NAME videoen greier å overraske mer, gi mer karakter til sang og personer, selv om den er 'popsy'!

Og en ting til: Når damas fly flyr ut til slutt, rister kamera, men når de to andre flyene kommer etter er kamera stille. Litt irriterende. :)

Men til syvende og sist, det funker. Det er bare litt forglemmelig.

grasstust

Innlegg kimblarsen 08 Feb 2009, 13:46

grasstust: I hvor stor grad historien er styrt av plateselskapets ønske om å gjenskape scener fra Star Wars/Indiana Jones/Tombraider vet jeg ikke. Hvis Alex (regissøren) er på Store Dyret håper jeg han kan svare på spørsmålene dine til klipperytme og fortellingen - for det er jo ikke noe som vi som har jobbet med visuelle effekter og design har kunnet påvirke i noen særlig grad.

Som designer har jeg tro på at design og historiefortelling bør gå hånd i hånd; det vil si at man bruker design til å utvikle en historie når man skriver manus slik at disse gjensidig påvirker hverandre. Slik kan man også skape nye uttrykk og la historien bli påvirket og inspirert av omgivelsene slik man blir inspirert av virkelige steder i verden som man legger handlingen i en film til. Dette er selvsagt krevende å få til på en type produksjon som en musikk video. Imidlertid er tiden før man går i studio realtivt rimelig, så kanskje neste film?

Selv skulle jeg gjerne sett at klippene var lenger og færre, men det ville kanskje ikke passet musikken og målgruppen like bra med en klipp som var roligere?

Fangen i filmen er fotomodell og ikke skuespiller. Det var ganske klart for de av oss som var på settet at det ville bli vanskelig å få de shotene hvor han var med til å bli bra...

Jeg vet at de slet i offline med å finne mange og gode nok scener av September i nærbilder fordi hun "prøvde" litt for mye. Det vil si at uttrykkene hennes ble for kraftige (de ville fungert på en scene), og blir for uttrerte i en video når man er så nær innpå artisten. I totalene er jo ikke det tilfelle så de kunne vært lenger...

Mvh
Kim,
Brukerens avatar KONGE!
kimblarsen

Innlegg megaman 08 Feb 2009, 14:10

Er dette grafiske effekter eller visuelle effekter?

ref.: KimbLarsen`s tråd; "CG realisme - en frigjører eller en tvangstrøye?

Synes det var litt morsom kontrast mellom det som kim snakket om
i sin tråd tidligere om behovet/kontrasten mellom realisme og storyens behov
for å bli realisert på en troverdig måte.

Dersom det er "grafiske" (non-realisme) man skal frem til her så
har de lykkes til de grader. Dersom det er ment som
grafiske/"visuelle effekter" ("Scream - Michael Jackson/Janet J.) så desverre.

Men jeg regner med at looken skal være en typisk Digital verden?
Morsomt at grasstust skulle referere til Star wars her fordi der er effektene
ment for å underbygge historien og ikke synes. I denne videoen er
det brukt for å dekke under andre svakheter. Det er lesset på med
grafiske effekter for å lage en "kul" look for et bestemt publikum.

Hadde vært kult å se videoer slik som Michael Jacksons/Janet Jacksons
"Scream" hvor de er interaktive med settet på en helt annen "fysisk" måte.

Men igjen er det jeg sier her 100% i utgangspunkt for å få en tilbakemelding
på mine bange anelser om at dette skal være "grafisk" og ikke som
tradisjonelle visuelle effekter slik som star wars eller indiana jonAs..

Og Kim; Tron var fantastisk fordi de brukte de grafiske/visuelle effektene
for akkurat dette formål.

Jeg finner disse grensene mellom grafiske og visuelle effekter meget vanskelig
å svare på (ikke sant Kim :D :D)

Så lenge kunden vet hva de vil og publikum er fornøyd så..... :D

Og igjen, jeg aner ikke hva kunden ville ha, så dette er ikke ment som
kritikk, jeg bare lurer på om dette er ment som en grafisk produksjon
eller som visuelle effekter i klassisk forstand.
Freelancer
Brukerens avatar
megaman

Innlegg superrune 08 Feb 2009, 17:35

Intensjonen med prosjektet var å lage realistiske effekter, med en idé om at de som så den ferdige videoen skulle tro på bildet som en helhet. Å lage prosjekter som er stiliserte og går mot design er veldig krevende, fordi du må ha en kunde som ønsker det, og så må du ha en målgruppe som er mottakelig for den tyden visuell kommunikasjon. Det tar lang tid å lage noe som er stilisert og grafisk, fotorealisme kan i mange tilfeller være enklere. Det var troverdighet og realisme som var målet på dette prosjektet.

De fleste på prosjektet var inneforstått med at det var veldig begrenset med tid, og at resultatet måtte bli som det ble. Det var et lærerikt prosjekt for alle tre firmaene involvert (som ingen hadde gjort noe i liknende skala før?), og det viktigste var erfaringene de fikk som de kan ta med seg inn i fremtidige produksjoner.

Med tanke på de forutsetningene, så ble resultatet langt over mine forventinger :)
Brukerens avatar KONGE!
superrune

Innlegg megaman 08 Feb 2009, 18:27

Kikket på videoen en gang til med "nye øyne", uansett om dette ikke er min musikkstil,
og så at det er meget bra lyssatt for hver av de skiftende scenene,
og spesielt den blå hallen på begynnelsen. Og en fantastisk keying
gjennom det hele.

Hadde dere problemer med å måtte "kutte" endel av håret under
keyingen, eller fikk dere fargefeil som var vanskeilge å korrigere, etc.?

Skulle gjerne ha sett et før og etter av dette bildet,
5707_090206-1630_September_still_0015.jpg

Hva brukte dere til komping, forresten?

Kudos til bove for å ha lagt opp stills, og selvfølgelig
til Kim for "behind the scenes".

Ellers vil jeg bare si at det er fantastisk at dere ønsker å dele dette med
andre, så takk :D . Keep em coming, please.

Også kult å høre at det var så mange som samarbeidet på dette prosjektet.
Freelancer
Brukerens avatar
megaman

Innlegg kimblarsen 09 Feb 2009, 10:49

megaman: som Rune nevner var målet å skape et "realistisk" univers, men på grunn av tiden var det enighet om at vi ikke kunne bruke tid på å legge inn særlig mye elding av materialer og overflater ("wear and tear"). Derfor ser det aller meste så rent og perfekt ut ("clean") som gir det et mer grafisk/CG look. For min del jobbet jeg med designet for for å få det til å virke realistisk rent funksjonelt - hvordan man ville bygget et slikt sett i virkeligheten, samt lyssettingen av det, som muligens skaper et litt hybrid aktig look?

Når det gjelder min tråd under 3D diskusjonsforumet "CG realisme - en frigjører eller en tvangstrøye" så var ikke den ment å være relatert til dette prosjektet og denne tråden, derfor postet jeg den også der den hører hjemme. Igjen med referanse til det Rune sier så vil en film/musikkvideo som skal være grafisk/stilisert være mer krevende på alle plan - kunde, alle som samarbeider på den og ikke minst i forhold til hva det krever av arbeid.

Synes forøvrig det er spennende at prosjektet skaper debatt !

Mvh
Kim,
Brukerens avatar KONGE!
kimblarsen

Innlegg megaman 09 Feb 2009, 11:15

Det var bare det jeg lurte på; om intensjonen
var en blanding av realistisk og ren stilistisk/"rent grafisk" look eller ikke.

thx.

Meget bra resultat, forresten. Kult med en slik
(vet ikke om jeg kan kalle det) hyper grafisk look,
så lenge lyssettingen og keyingen fungerer så
bra som den har gjort her.

Ok skjønner, skal slutte å referere mellom poster.
Freelancer
Brukerens avatar
megaman

Innlegg haabe 09 Feb 2009, 12:36

Jeg har prøvd å se musikkvideoen for det grafiske mange ganger nå, men har bare måttet gi opp fordi musikken er i absolutt helt feil gate for min del. Det var derfor ekstra nydelig å kunne se stillsene og behind the scene-timelapsen!

Jeg syns det ser ut som et pent stykke arbeid, men som nevnt - musikken ødela min subjektive opplevelse. Det gjorde i tillegg youtube-komprimeringa.

Er dette en typisk musikkvideo for sjangeren?

Og hvilke kostnadsrammer hadde den? Det virker jo som om prosjektet hadde en god størrelse med tanke på alle involverte!

haabe

Innlegg bove 09 Feb 2009, 16:13

Vedlegg
5707_090209-1441_September_still_0015_linear.jpg
5707_090209-1441_September_still_0015_linear.jpg (62.7 KiB) Vist 13599 ganger
Brukerens avatar
bove

Innlegg megaman 09 Feb 2009, 18:27

wow, må jeg si for en kvalitet det er på Storedyret.
(Takk bove for at du legger ut dette).

Håper dette crewet vil fortsette å produsere sammen igjen,
og såklart legge det ut på storedyret :-).
Freelancer
Brukerens avatar
megaman

Neste

Gå til Ferdige arbeider

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 3 gjester