Diskusjonsforum Om oss Dyrets Fem Bud Annonsering Søk Butikk
(agep) Thomas the Tank Engine - 3D Printing
(aktuba) Musikkvideo
(dboydesign) Stewart at the gym
(Varegg) Handcannon
(johnblunt) Alien Priest
(BjarneTv) korfilm for FN - Forbruk
(Rcart) Nett-troll
(orsvend) Noen nye illustrasjoner
(aktuba) Kortfilm med VFX
Arkivet

Eplehuset 360-panorama (3D)

Vis frem ferdige arbeider for ros og kritikk.
Forumregler
Vi ser helst at dere legger ved bilder av videoarbeider og nettsider, slik at det blir enklere å kommentere på arbeidet ditt. Post gjerne stillbilder i høy kvalitet, så vi kan beundre hver lille detalj. (Stillbilder gjør det også mulig å plassere arbeider i headeren, i tilfelle det fortjener plass der.)

Eplehuset 360-panorama (3D)

Innlegg FireGrader 08 Des 2016, 12:25

Hei alle!

På høy tid å vise fram litt nytt arbeid ;)

hoved.jpg
hoved.jpg (201.03 KiB) Vist 766 ganger


Vi har laget fire 360˚ panoramabilder for Eplehusets julekampanje. De fleste her kjenner nok Eplehuset, og sammen med reklamebyrået Tibe T gutset de på med en full 360˚-opplevelse laget for nett. Superkult!

For å se ordentlig på bildene i 360 og kreditteringer, besøk gjerne vår hjemmeside http://www.firegrader.com/site/portfolio/eplehuset/

Resultatet av kampanjen finner dere på https://julegave.eplehuset.no

Les videre under for en kort oppsummering :)

fg hjemme.jpg
fg hjemme.jpg (190.76 KiB) Vist 750 ganger


Alle rommene er produsert i 3D, bortsett fra bakgrunnene og personene, som ble satt inn i postproduksjon. Det mest utfordrende bildet var bilen, fordi personene ville vere veldig nært kamera - ikke minst i topp og bunn - som ville gi oss mye forvrenging å ta hensyn til i Photoshop. Men til slutt, etter mye prøving og feiling, løste alt seg.

Under fotografering av personene i studio, dobbeltsjekket vi bildene av modellene i Photoshop, for å vere sikre på at lys og perspektiv matchet. Du bruker litt tid på å gjøre disse testene på sett, men du sparer massevis av tid i postproduksjon senere.

fg kontor.jpg
fg kontor.jpg (211.3 KiB) Vist 757 ganger


Sammenlignet med en standard workflow (ikke 360-illustrasjon), var den eneste forskjellen distrosjonen vi måtte legge på modellene. Vi gjorde det med Warp-funksjonen i PS, ikke noen stor sak, men hundretusenkronersspørsmålet var: hvor mye distorsjon skal vi lage, og hvordan bør det se ut?

Vi trengte et ekte forvrengt bilde fra et 360-kamera fra omtrent samme avstand og posisjon som modellene. Siden vi hadde alle 3D-scenene i utvikling, kunnde vi posere noen bipeds omtrentlig i samme posisjon som modellene ville vere, og rendre ut tester.

Vi tok også med et 360-kamera til fotoshooten (Theta S) og knipset panoramaer der også.

Til slutt hadde vi veldig gode referanser for distorsjonen som guidet postproduksjonen etterpå.

fg trening.jpg
fg trening.jpg (276.53 KiB) Vist 750 ganger


Den eneste persjonen som trengte enda mer arbeid i etterkan var den lille jenta, fordi hun er så nært kameraet og bena hennes er veldig nære bunnen av bildet, som vil føre til en god del distorsjon. Der trengte vi å bruke enda et bilde av henne, fra en høyere vinkel og med kamera pekende ned, slik at vi kunne få mer "ben" å jobbe med i post. Så bildet du ser er faktisk laget av to bilder, et fra midjen og opp, og et fra midjen og ned.

fg bil.jpg
fg bil.jpg (245.01 KiB) Vist 753 ganger


Til slutt en stor takk til teamet bak Corona Renderer for å introdusere denne funksjonen.

Vi håper dere liker det! Feedback og kommentarer er altltid velkommen :)
FireGrader - 3D - illustration - animation
http://www.firegrader.com
Brukerens avatar KONGE!
FireGrader
 
Innlegg: 6
Registrert: 29 Okt 2014, 15:28
Bosted: Volda

Gå til Ferdige arbeider

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 7 gjester