[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 112: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3545: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2960)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3547: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2960)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3548: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2960)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3549: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2960)
Det Store Dyret • Se emne - Michael's Skissebok
Diskusjonsforum Om oss Dyrets Fem Bud Annonsering Søk Butikk
(agep) Thomas the Tank Engine - 3D Printing
(aktuba) Musikkvideo
(dboydesign) Stewart at the gym
(Varegg) Handcannon
(johnblunt) Alien Priest
(BjarneTv) korfilm for FN - Forbruk
(Rcart) Nett-troll
(orsvend) Noen nye illustrasjoner
(aktuba) Kortfilm med VFX
Arkivet
Viktig informasjon!

Vi har nå stengt Det Store Dyret for registreringer. Det Store Dyret lever nå på Discord. Send meg en epost på ADMIN krøllalfa STOREDYRET dott COM hvis dere ønsker invitasjon!

Michael's Skissebok

En skisse for dagen gjør godt for hjernen.

Michael's Skissebok

Innlegg MichaelSivertsen 27 Okt 2010, 08:51

tenkte kanskje at det ikke trengte å være så dumt å sette opp egen skissebok her,
spørsmålet er, hvor begynner mann, og, skal mann ta med eldre skisser? 2009 og tilbake?
starter opp med noe jeg gjorde i sommer circa:

bathinaredux.jpg
bathinaredux.jpg (209.63 KiB) Vist 12967 ganger

shingamisakuraredux.jpg
shingamisakuraredux.jpg (219.72 KiB) Vist 12785 ganger

tentaclehead.jpg
tentaclehead.jpg (236.58 KiB) Vist 12765 ganger

tegner med blyant, noen ganger med penn, og cleaner bildene/fargelegger i Photoshop (noe jeg ikke har gjort mye her) og tegner mest for morro skyld, digger manga/anime så det er lett for at det blir inspirert i hva jeg tegner, surrealisme er også kult, syns også det er artigst å tegne kvinnekroppen :P ,siste bildet ble egentlig for stort, men gikk greit når jeg lagret for web jpg high i stedet for very high (som jeg foretrekker og/eller png, siden det blir mindre artefakter og fiks fakseri, men gjerne større filstørrelse...)

de 2 første her er gjenopptagelse av 2 tidligere bilder fra i fjor og kan ses her:
http://fav.me/d24fnxd
http://fav.me/d21n0ig

bestandig gøy å se om mann tegner samme karakterene bedre? ved en senere anledning ;)
skisser mye, får se hva jeg putter på denne siden etter hvert :D

MichaelSivertsen

Re: Michael's Skissebok

Innlegg MichaelSivertsen 29 Okt 2010, 20:05

tegnet jeg i dag (mumien) og i gaar (heksa):

mummy.jpg
mummy.jpg (202.57 KiB) Vist 12774 ganger

witch.jpg
witch.jpg (187.34 KiB) Vist 12761 ganger

cheers!^^

MichaelSivertsen

Innlegg MichaelSivertsen 29 Okt 2010, 20:39

oops, liten leif, Heksa tegnet jeg jo i forigaars, djevelen tegnet jeg i gaar:

tehdevil.jpg
tehdevil.jpg (233.01 KiB) Vist 12765 ganger

Beklager skriveleifen (vet ikke hvordan jeg editer innlegg?), jaja, sikkert ingen skade skjedd men ;P

MichaelSivertsen

Innlegg MichaelSivertsen 15 Nov 2010, 17:18

Ja, det er vel bare å pøse på selv om mann ikke får direkte svar på om det er bra eller dårlig =P

den som tier sammtykker eller noe slikt, vet egentlig at norsk flest ikke setter pris på "anime artwork" men det får nå så være...
her er noen skisser på en type karakter design eg har:

anothernekomata.jpg
anothernekomata.jpg (146.1 KiB) Vist 12594 ganger

anothernekomata2.jpg
anothernekomata2.jpg (155.02 KiB) Vist 12631 ganger

samt en tegning jeg hadde fra før som jeg gjorde mer ferdig nå:

majathemonkunder300k.jpg
majathemonkunder300k.jpg (235.36 KiB) Vist 12536 ganger

velbekomne ;P

MichaelSivertsen

Innlegg MichaelSivertsen 10 Jan 2011, 21:25

salamandercolor.jpg
salamandercolor.jpg (163.81 KiB) Vist 12359 ganger

spacebunny.jpg
spacebunny.jpg (157.91 KiB) Vist 12352 ganger

femalebodyandeyesunder300K.jpg
femalebodyandeyesunder300K.jpg (203.86 KiB) Vist 12226 ganger

bare noen skisser jeg har gjort i det siste, cheers!

MichaelSivertsen

Innlegg MichaelSivertsen 24 Jan 2011, 16:20

ninjaandpirate.jpg
ninjaandpirate.jpg (178.45 KiB) Vist 12147 ganger

egentlig en tegning/skisse(r) jeg gjor i fjor :)

MichaelSivertsen

Innlegg MichaelSivertsen 27 Jan 2011, 20:54

psychodellicforstoredyret.jpg
psychodellicforstoredyret.jpg (248.13 KiB) Vist 11900 ganger

oppdrag på DeviantArt (fikk bare 5 poeng og en Llama, men var artig å lag lell) =)

MichaelSivertsen

Innlegg MichaelSivertsen 28 Jan 2011, 19:52

redoni.jpg
redoni.jpg (277.47 KiB) Vist 12049 ganger

Kanskje ett mer ferdig bilde en en skisse, men likevel, velbekomne ;)

MichaelSivertsen

Innlegg MichaelSivertsen 03 Feb 2011, 13:53

yearofthebunny.jpg
yearofthebunny.jpg (253.88 KiB) Vist 11980 ganger

Godt Nytt År folk! ;)

MichaelSivertsen

Innlegg MichaelSivertsen 13 Feb 2011, 15:31

tenkte jeg like godt kunne laste opp de her og:

dryad.jpg
dryad.jpg (251.91 KiB) Vist 11821 ganger
lumina.jpg
lumina.jpg (252.97 KiB) Vist 11846 ganger
shade.jpg
shade.jpg (225.69 KiB) Vist 11829 ganger
maraandsheep.jpg
maraandsheep.jpg (191.91 KiB) Vist 11704 ganger

3 Secret of Mana/Seiken Densestsu inspirert,
1 karakter fra tegneserien min : Keeper of the Crystals
Som kan leses her: http://theelementalist.deviantart.com/gallery/11167584
Veit itj om den e bra altså,
Sjanger: Kamp sport, Fantasy, Action, "filosofisk" og litt "love" comedy?
Anime Sjanger: Seinen, men kanskje mer Shonen...
det e sånn typisk med at første sia har mest views så bare dett det nedover :P

Vart meget fornøyd med Dryaden, men om dokk like det e en anna sak ;)

MichaelSivertsen

Innlegg MichaelSivertsen 16 Mar 2011, 17:14

hei hei, lenge siden sist =P
skisset litt siden sist, tenkte jeg skulle legg det ut her så dokk får sjå litt ka eg har gjort siden 13 Februar ;)

Japanske "troll"/Oni`s som jeg kanskje tenker skal være typ spillbare karakter til ett spill, kanskje, får sjå :)
concept skisser sådann:
redoni300.jpg
redoni300.jpg (209.41 KiB) Vist 11736 ganger
blueoni300.jpg
blueoni300.jpg (233.94 KiB) Vist 11579 ganger

Videreeksperimentering av skyggedyret sett lenger opp:
shadowcreaturetwo300.jpg
shadowcreaturetwo300.jpg (293.48 KiB) Vist 11631 ganger

karakter fra tegneserien min forsøkt i en mer noir-ish stil:
noirbelina300.jpg
noirbelina300.jpg (217.79 KiB) Vist 11642 ganger

(tror ikke jeg har lagt ut denne før men den er uansett litt mer rentegnet nå, fremdeles en "skisse" dog ;) )

og en creepy/søt type karakter, slikt som jeg liker å tegne :P
bigknifeloli300.jpg
bigknifeloli300.jpg (238.05 KiB) Vist 11562 ganger

MichaelSivertsen

Innlegg MichaelSivertsen 16 Mar 2011, 17:24

Hadde jo 4 til for nå, men fikk bare lov til å last opp 5 om gangen jeg...
men her vi går:

Skisse tegnet direkte med filtpenn, ingen hjelpelinjer, bare æksperimentering:
tusjsurreal300.jpg
tusjsurreal300.jpg (273.01 KiB) Vist 11624 ganger

(sikkert litt my "nakenhet" men har bevist gjort nakenheten stilistisk så det ikke er bekvemt ;) )

skisset med pensel og blekk:
supahmann300.jpg
supahmann300.jpg (211.77 KiB) Vist 11563 ganger

(dårlig med akt der jeg bor, skulle hatt mer ja... dette blir vel så og si det nermeste mann kommer, tegnet etter en gips skulptur)

Samme skulptur (annen vinkel samt noen hadde vridd på armen i mellom etc.), cretacolor stifter og blyant samt tegnet klær opp etc :P
shoryuken300.jpg
shoryuken300.jpg (269.35 KiB) Vist 11532 ganger

og en karakter te fra tegneserien min:
shinjajique300.jpg
shinjajique300.jpg (209.5 KiB) Vist 11655 ganger

cheers^^

MichaelSivertsen

Innlegg RODI 16 Mar 2011, 22:15

Mye artig å i skisseboken din Michael! Jeg syntes det er masse kreative utrykk i karakterene dine. Jeg kjønner at det er den Japanske skolen du er inspirert av. Jeg vet ikke hvilken spesielle du ser på men selv har jeg sett mye bra gjennom tidene. Akira feks var en tidlig inspirasjon for meg, Otomo`s insane driv og dynamikk var som rus for en tegnegal ungdom som meg, hahah check han ut om du ikke har før...He`ll blow your socks off. Og " The Bondage Fairies" av Kondom. om du interesser deg for kvinne anatomy japanstyle er dette te koppen for deg gutten min. Nå er det mye rart der ute og jeg følger ikke med japanerne, men det er noen shinning stars der ute. Holdeen feks og sist og ikke minst kongen synes jeg da...Range Murata. Han tar det bare et steg videre. Det er sikkert mange som jeg ikke nevner men man kan jo ikke være helt autistisk heller da. Kult å se at de unge tegner da! Keep it up!!
Facebook.com/rcstreetart
Brukerens avatar KONGE!
RODI

Innlegg MichaelSivertsen 18 Mar 2011, 09:47

Vedlegg
chinaghost300.jpg
chinaghost300.jpg (224 KiB) Vist 11637 ganger

MichaelSivertsen

Innlegg MichaelSivertsen 18 Mar 2011, 14:07

oops! James Cameron mente jeg selvfølgeligt, ikke Romero :P
Må ha vært helt zombie modus når jeg skrev det der, lolol

James Cameron har bare sagt at hann har tenkt å lage Battle Angel Alita film, om det blir og om det blir bra er spørsmålet, føler å jeg glemte å nevne Steam Boy, det var en veldig kul film som hann som stod bak Akira laget for ikke så lenge siden, samt Miyazaki/studio Ghibli filma e bestandig koselig og ofte veldig bra animert/detaljert om ikke annet, de er så og si Japans svar på Disney spørr du meg :)

Forøverig syns jeg Summer Wars (fjor) var konge film og Dissappearance of Suzumiya Haruhi filmen var grei (serien, første sesongen i hvertfall, var dritbra), Mind Game og Cat Soup filmen var også 2 filmer som jeg så nylig og som jeg fant veldig fascinerende.
Higurashi no naku koro ni er også en favoritt, veldig bra psykologisk spill som skaper helt vanvittige situasjoner i en tilsynelatende ydilliskt samfunn med "hyggelige" folk :)
20th Century Boys og Monster er også 2 serier det er verdt å lese/se (fins tre live action filmer av 20th Century Boys som er litt påkostet, men jeg syns uansett tegneserien var bedre jeg da)

Også fan av Satoshi Kon (r.i.p.) filman, Perfect Blue, Paprika, Millenium Actress og dem filman der, personlig syns jeg at animasjons verden trenger flere folk som ham, dumt at hann gikk bort...

Nei det er mye bra, hvis mann bare gidder å se etter, men som regel så stopper folk på mainstreamen og/eller henger seg opp i hentaien og gjør seg opp sin mening ut fra koveret på boken, men det e no sånn det e, får sjå om det e nå meir som dukke opp etter hvert, hehe

MichaelSivertsen

Innlegg RODI 21 Mar 2011, 22:42

Wow kult! ser at det er mye research å gjøre her. skal sjekke navnene jeg ikke har hørt om. Ja håper Japan kommer ut av den andre enden.
;)
Facebook.com/rcstreetart
Brukerens avatar KONGE!
RODI

Innlegg MichaelSivertsen 15 Des 2011, 15:46

Heihei, det var lenge siden sist!
tenkte jeg kunne legge ut noen skisser jeg har holdt på litt med i det siste, vart jo "plutselig" litt mer sånn hobby basert det å tegne og sånn så jeg har ikke tatt meg tid til å mikse og trikse med bildene mine i photoshop og legge dem ut på nett i det siste, blir litt mer det at jeg bare tegner og egentlig ikke gjør noe ut av det, men men, tenkte kanskje jeg skulle prøve meg litt igjen da sjø :3

(samt blir jo aldri helt fredig med bildene heller, sjø)

Samme type karakter/skapning, 2 forskjellige personligheter. den førsten er ment å være koblet sammen med andre bilder slik som Kina spøkelses bildet jeg la ut tidligere.
alraune1.jpg
alraune1.jpg (236.47 KiB) Vist 10622 ganger

moealraune1.jpg
moealraune1.jpg (166.77 KiB) Vist 10608 ganger

2 karakterer fra tegneserien min, måtte bare prøve å fargelegge den ene "raskt i PhotoShop" for å fremheve blodet og håret, det e sikkert litt suggestivt, og det er meninga det ;P
bloodybelina01.jpg
bloodybelina01.jpg (171.78 KiB) Vist 10659 ganger

dreamytoja01.jpg
dreamytoja01.jpg (164.69 KiB) Vist 10667 ganger

tegnet i/rundt Halloween i år, men blir jo aldri ferdig seff, hehe
candlewitch01.jpg
candlewitch01.jpg (156.12 KiB) Vist 10687 ganger

trenger ikke bli SÅ lenge til neste gang? mann får se :)
håper det smaker, og velbekomne.

MichaelSivertsen

Innlegg MichaelSivertsen 17 Jan 2012, 15:25

hallo, jeg "lovte" at det ikke skulle bli så lenge til neste gang, ikke sant? (litt over en måned, psh! bedre sent en aldri sies det, nei?)

vel, her har æ litt stæsj æ har jobba på i det siste sånn :)

Frankenstein monster/doktor som jeg startet på sist halloween (med Lovecraft innspirerte skapninga rundt... kanskje det e meir rett å sei "Doktor West/reanimator" inspirert? :P ):
frankenmonsterdoctor01.jpg
frankenmonsterdoctor01.jpg (243.37 KiB) Vist 10545 ganger

Evil/Mad genius Cirno (jeg tror bare hardbarka touhou fans tar den her men...) en slags fanart kan mann si, fargelagt med mus i PS4, god gammel layer/multiply:
madgeniuscirno01.jpg
madgeniuscirno01.jpg (201.52 KiB) Vist 10352 ganger

samt en gammel/ny skisse av en av karakterene fra tegneserien min:
jajiqueconcept01.jpg
jajiqueconcept01.jpg (109.08 KiB) Vist 10484 ganger

cheers!
snakkes om en måned, eller 2! :P (neida, mann får vel bare se etc.)

MichaelSivertsen

Innlegg MichaelSivertsen 02 Feb 2012, 13:15

hei hei, har ikke så mye nytt ferdig siden sist, men, det trenger da ikke stoppe meg fra å laste det opp i sitt "råe" format, dette er jo en skissebok tross alt :)

først en jeg er mer ferdig med:
thedragon21.jpg
thedragon21.jpg (201.04 KiB) Vist 10393 ganger

så 2 jeg kan/vil fikse mer i PhotoShop ved en senere anledning:
medusawithwatersabre0.jpg
medusawithwatersabre0.jpg (182.7 KiB) Vist 10320 ganger

hplovecraft0.jpg
hplovecraft0.jpg (201.67 KiB) Vist 10309 ganger

Dragen og Medusaen er ment å være bosser i ett spill jeg driver å skriver på (hobby basis) mens den tredje er en slags Ode til Howard Phillips Lovecraft (bestefaren til psykologisk/fantasy horror), med Cthulu, Nyarlatoteph (krypene kaos/svarte farao), Migo (en slags sopp skapning fra Yoggoth, de putter hjerner på vanntanker) og Necronomicon etc.^^
min tolkning på det, Cthulu ser med "vilje" mer ut som Ultros fra Final fantasy 6, sikkert ;P

Blir vel så jeg laster opp det "endelige" produktene (har allerede lastet opp Dragen) til DeviantArt siden min: http://theelementalist.deviantart.com/
etter hvert :)

MichaelSivertsen

Innlegg MichaelSivertsen 12 Mar 2012, 20:35

Hallo~

på tide med noen nye/gamle skisser igjen, som jeg har liggende ^_^

to be or not to be, thats the question:
skullofyorick01.jpg
skullofyorick01.jpg (122.97 KiB) Vist 10163 ganger

2 Touhou fanarts (japansk doujin/"indie" bullethell schmup spill hvor flesteparten av karakterene er jenter)
reisenudongeinaba01.jpg
reisenudongeinaba01.jpg (158.63 KiB) Vist 10193 ganger

lovedoctorerin01.jpg
lovedoctorerin01.jpg (155.03 KiB) Vist 10116 ganger

liker designet på en del av karakterene, ergo får lyst til å prøve selv^^

en slags Super mario bros 2 aka Doki doki panic pinup:
shygirl01.jpg
shygirl01.jpg (198.03 KiB) Vist 10162 ganger

skulle egentlig ha brukt linjal her for å si det mildt, hehe
(på bønnestjælkan og skyan osv.)

eitt æksperiment:
chaospuppet01.jpg