[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 112: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 112: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3545: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2960)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3547: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2960)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3548: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2960)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3549: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2960)
Det Store Dyret • Se emne - Michael's Skissebok
Diskusjonsforum Om oss Dyrets Fem Bud Annonsering Søk Butikk
(agep) Thomas the Tank Engine - 3D Printing
(aktuba) Musikkvideo
(dboydesign) Stewart at the gym
(Varegg) Handcannon
(johnblunt) Alien Priest
(BjarneTv) korfilm for FN - Forbruk
(Rcart) Nett-troll
(orsvend) Noen nye illustrasjoner
(aktuba) Kortfilm med VFX
Arkivet
Viktig informasjon!

Vi har nå stengt Det Store Dyret for registreringer. Det Store Dyret lever nå på Discord. Send meg en epost på ADMIN krøllalfa STOREDYRET dott COM hvis dere ønsker invitasjon!

Michael's Skissebok

En skisse for dagen gjør godt for hjernen.

Re: Michael's Skissebok

Innlegg BjarneTv 13 Mar 2012, 15:02

nå er det jo ikke så lett å kritisere eller komme med råd uten å høres litt brutal ut, men jeg tror nok det beste du kan gjøre hvis du seriøst vil komme videre med tegningen din er å ikke henge deg opp i en spesiell stil, og variere litt mer hva du tegner.

selv om man kanskje ikke skulle tro det, kan man plutselig bli hundre ganger bedre til å tegne mennesker etter å kun ha tegnet landskap og objekter i noen uker.

i mine øyne er noe av det som kjennetegner den japanske tegnestilen, ikke at folk har store øyner og vilt hår, men at tegnerne har stålkontroll på proposjoner, anatomi og romfølelse.

tving deg selv til å ta en pause fra magiske kvinner, tegn ting du ikke kan; uansett hvor stygt resultatet blir.
gå metodisk til verks og bli sjokkert over hvor langt du kommer som tegner i løpet av noen måneder.

man kommer ingen vei som "one trick pony" ;)
Bjarne Drageset Anmarkrud
Brukerens avatar KONGE!
BjarneTv

Michael's Magiske Dama Skissebok

Innlegg MichaelSivertsen 27 Sep 2012, 13:14

ok...
det beste rådet mann kan gi er : hør på deg selv, ikke spør andre om råd.

også:
- har det blitt gjort BRA før?
- får jeg det til? og hvordan?

Den mest effektive måten å kverke en drømm på er å gi den begrensninger, altså: spørre andre folk hva du burde gjøre, uten tanke på hva du selv vil få til...

Ta Bleach og HunterXHunter for eksempel, det er 2 mangaer som fokuserer veldig lite på bakgrunner og mer på karakterene, mer utrykk og nærmest litt abstrakt i bakgrunns detaljene, Berserk og Blade of the Immortal er også noen tegneserier jeg finner å ha noen "kunstneriske" sidesprang og utrykk, ja du har stål kontroll på tid, rom og veldig detaljerte bakgrunner/objekter ellers, men det er ikke bakgrunnan og objektan det dreie seg om, det e gjerne mer følelsan, storyen og karakteran (hjelper selvfølgelig å sette karakterene i en setting, ja)

70 talls anime, der hadde du masse nærmest surrealistiske bakgrunner og ting som skjedde, eksempel Cutey Honey og Robotech, Robotech spesielt, mange av kampene skjedde ute i verdensrommet, hvorfor? fordi de ikke helt fikk til perspektiv og rom følelse og sånn, det var ikke før Akira og gjerne Aim for the top!/Gunbuster (Gainax, gjerne kjent for Neon Genesis Evangelion og sånt) kom at dem begynt å få til det der helt sånn, i dag bruker mann og masse programvare og rotoskoping for å få til bakgrunner og objekter... det er gjerne teknologien mann bruker og ikke hvor flink du er til å tegne... æ vil "nesten" si at 3D har ødelagt litt hvordan ting SKAL være...
Pixar, fete cinematics i spill (Blizzard og Metal Gear Solid spesielt) og Avatar har nesten satt for store krav, egentlig, tar ikke avstand fra det, men virker som fokuset er mer på å tjene penger og ikke å ha det artig/kult.

Æ veit itj æ ;P
Sikkert ett poeng inni der plass, i Norge er mann så jævla firkanta og potet og alle sammen må kan litt av alt, mann får ikke lov til å spesialisere seg (mulig bare en følelse jeg får enkelte ganger), mens ellers i verden er det nesten ett must at du er god på spesielt en ting og du får inn ekspertan på prosjekt og ting og tang...

problem: kan du ikke tegne bakgrunner og/eller objekter til tegneserien din?
løsning: få tak i noen som kan det!

træng sikkert ikke å nevn at jeg fikk karakter A på tegningan og animasjonan min når æ gikk 2D animasjon skole i England og at mens i Norge fikk æ toppen 4, en C, på å gjør "akkurat det samme", helt sikkert herfra mitt syn på potetnoreg har sitt opphav ;)
(likeså, vil ikke la derre Aen gå te hauet mitt heller, æ kan ber, og ber, æ veit det)

det er også gjerne litt annerledes når jeg tegner mer "seriøst", sikkert
her har du en tegneserie jeg holder på å lager: http://theelementalist.deviantart.com/gallery/11167584
har mer fokus på bakgrunner og objekter der, men, prøver heller ikke å henge meg alt for mye opp i dem heller...
(sarkasme): men tatt en pause no fordi det kommer slemme folk på forum og sier at jeg må "begrense" meg ;P

æ like å tegn og lag surrealistiske animasjona fordi det e artig, ikke for at æ ska tjen fett med pæng på det.
og det her er MIN skissebok og det e æ som bestemme ka som ska vær i den så dermed basta! :P

også: du BjarneTv, æ tror du bare så på dem "magiske dame" skissan min, du ignorert jo tydeligvis dem "ekspressive" mannan og dem mer surrealistiske "horror" tegningan min...
jaja, du om det, smag og bahag sikkert :3
æ kan ærlig innrøm at dem "magiske daman" gjerne e i flertall dog, hehe

jojo, det er vel bare av motgang mann lærer eller noe slikt, takk for kritikken, tok meg bare litt tid før jeg fikk tatt det inn til meg skikkelig, æ overlevd den her gangen å! til 7ende og sist.
får se om jeg laster opp noen magiske damer senere, no ska æ fortsett på Borderlands 2 :)

MichaelSivertsen

Michael's Skissebok

Innlegg MichaelSivertsen 02 Okt 2012, 19:19

God dag~

Ok la oss ta det her litt igjen så det ikke oppstår misforståelser osv.

først smak litt på ordene:
tegn ting du ikke kan, dvs. gjør noe du ikke liker

gjør noe du ikke liker å gjøre, ikke ha det morro med det du liker å gjøre

mulig jeg tolker ordene litt feil og jeg skjønner egentlig mann bare vil "hjelpe til", men det var litt sånn jeg opplevde dem tilbake i Mars, også likte jeg ikke begrepet "one trick pony" rett og slett, wtf mate? ka i svarte du sei at tegningan min e HELT lik hverandre? sukk! men nok om det :P
skjønner gjerne at i bransjen så tegner du for folk og ikke for deg selv, hva du syns har egentlig ikke så mye å si, kunden har faen meg rett! så bare legg te sies alt derre tullet du hold på med og hør etter!
eller noe slikt...

eg villa heller valgt å sei det meir som det her: (men ikke hør på råd fra andre, for all del!)
prøv å tegn nokka du ikke tegne så ofte, hvis du ikke like det, kast det.

problemet er som følger: jeg har hørt den før, og eg er lei av det. skjitlei!
mulig jeg skulle ha sagt i fra på forhånd, men jeg er ikke interesert i å hør ka æ MÅ gjør!

mulig at anime og manga er bare perfekte proposjona og perspektiv for deg, men for meg er det gjerne mye mer, det er ikke en sjanger, det er mer ett begrep, en stil, hvor det er masse sjangre innenbords, alt fra tegneserier for barn og voksne til fantasy, kunstnerisk, psykologisk, sci-fi og "hyper-realistiske" sjangra

litt som å si at en kunsterisk periode er bare EN kunstner, dessuten, æ e itj en japaneser sjø, æ får bare te så my, æ e bare menneske vistnok ;) æ e vel bare veldig inspirert av "stilen", men æ bruke vel mer fantasy/mytologi (gjerne japansk det å) og klassisk horror motiv, og gjerne surrealisme, det er ikke bare japansk anime som er det store forbildet sjø, gjerne litt ikrydra Dali og Bacon ;P

ok, noen animer som kan være verdt å sjekke ut hvis du vil litt ut av den "hyper-realistiske" normen litt:
- Mind Game
- Cat Soup
- Dead Leaves (stilen minner ikke om vanlig anime engang)
- Sayonara Setsubou Sensei (farvell desperate lærer! mørk japansk satire, galgen humor simplistisk/ren stil)
- Mahou Shoujo Madoka Magika (flott bruk av kontrasta, farga og ikke minst drama og forskjellige stila for hver karakter og heks dem møte på, litt pastell og cutout men med en veldig dyster historie, vakkert!)
- Tengen Toppa Gurren Lagann
- Panty and Stocking with Garterbelt

2 sistnevnte er gainax, P&Sw/G er gjerne en slags vridd versjon av Powerpuff Girls eller lignende, poenget er:
det er ikke bare Akira, Ghost in the Shell og Appleseed som e anime! ;)

Higurashi no naku koro ni som æ nevnt tidliger e egentlig lavbudsjetts anime, hvertfall den første sesongen, men æ syns den første sesongen e bæst fordi den klare å fortell histori(an) så bra, med enkle begrep, samt det er bare herlig galskap/desperasjon i noen av situasjonan :)
utrykkan og fliringa! :thumbsup:

og mulig æ må sei det, igjen, det e my bruk av 3D (si itj at alle sammen bruker det) til bakgrunner og objekter i japansk anime, for å sei det enkelt, dem jukse egentlig litt (men det er vel lov, så læng det blir bra), mulig jeg:
gir litt opp på forhånd med å tegne bakgrunner og objekter når jeg "vet" det her, men sånn er no ståa

slæng med nånn gamle (og noen nye) skissa sikkert:

work in progress:
Faris01.jpg
Faris01.jpg (211.76 KiB) Vist 12235 ganger

Faris Sherwiz fra Final Fantasy 5 mer eller mindre, mått vel prøv å få te en bakgrunn eller noe slikt :)

Cirno fra Touhou (igjen):
cirnothetomboy01.jpg
cirnothetomboy01.jpg (155.17 KiB) Vist 12102 ganger

Sakura Samurai, ett ordspill eller noe slikt?:
sakurasamurai01.jpg
sakurasamurai01.jpg (268.61 KiB) Vist 12173 ganger

svart hvit utprøving:
shadowdemon01.jpg
shadowdemon01.jpg (266.49 KiB) Vist 12198 ganger

vann element versjon av tidligere karakter, sort of:
watershinigami01.jpg
watershinigami01.jpg (230.15 KiB) Vist 12229 ganger

og sist men ikke minst,
æ sei itj at æ har rett, "sannheten" varierer fra person til person, æ sei bare at mann kanskje må tenk litt på ka andre folk egentlig vil litt å. eller noe slikt...
ingen sure mina!^^

og ikke gi meg forslag/råd! :P
men sei gjerne ka du syns om bildan, og begrunn det. forskjell på gi ide og gi råd også.
konstruktiv kritikk eller noe i den duren, nok med den destruktive kritikken :P
(æ har hørt at eg kan vær veldig sta når det kjem te stykket egentlig...)

æ håpe no at dokker like nokka av derre rælet å tegne med blyant på vanlig tegnepapir :)

MichaelSivertsen

Innlegg BjarneTv 03 Okt 2012, 20:09

tja, hvor skal man begynne å svare på noe sånt?

nå begynner det å bli en stund siden mars, men synes å huske at du hadde en post hvor du ba om tilbakemeldinger på tegningene dine?

føler du har valgt å tolke det jeg har skrevet i verste mening, og at du ligger en del ord i munnen min.

det jeg prøvde å si er ikke at du skal slutte å tegne alt du liker, og selge sjelen din til onde kunder som bestemmer alt. men at du burde eksperimentere, lære av andre tegnere og ikke minst utfordre og presse deg selv.

jeg tolket det slik at du ville ha råd for hvordan du kunne komme videre med tegningen din, utvikle deg, og kanskje til og med leve av det her til lands.
dette er tross alt et forum med en stor andel jobber i bransjen, og kan komme med råd til folk som gjerne vil inn i den.

ikke noe problem for meg hvis du føler at du vet best selv og ikke vil ha noen flere råd.
Brukerens avatar KONGE!
BjarneTv

Innlegg MichaelSivertsen 04 Okt 2012, 00:13

den er grei, egentlig så tolket jeg det egentlig slik til 7ende og sist, men det var litt hvordan ordene falt sammen der og da tror jeg.
samt det var litt en nedgangstid i livet mitt så jeg så kanskje litt negativt på ting sånn generelt egentlig, (og/eller vridde det mer i en negativ rettning, kanskje) kommet meg litt mer til hektene etter sommeren osv. ville få det her litt ut av veien så jeg kunne fortsette med livet mitt, kanskje. en metaforisk torn i siden som jeg måtte få dradd ut om du vil. mulig det er bare jeg som valgte å se hele greian mest mulig negativt, æ kan beklag for det sånn.

alltids presse seg høyere, alltids teste seg, jada jada, gjør jo det, men det er kanskje lett å falle i fallgruver, gjøre bare ting du liker om igjen og om igjen og egentlig ikke komme seg noe sted, skal ikke være enkelt heller :)

men hvor er det mann skal, hva er det mann vil få til, vil jeg tegne for andre, på kommando, for penger?
skjønner jo det er litt greia med forumet her; hvordan bli "proffesjonal"
for å vær helt ærlig, no, så vet jeg ikke helt, hvis jeg ikke får gjøre det jeg vil gjøre så får det bare være, litt og.
økonomisk så klarer jeg meg for tia så det er liksom ikke noe stress heller...
jeg er som en manga tegner uten deadline for å sei det sånn...

hmm... mulig jeg ikke satt opp "spille reglene" bra nok i starten kanskje?
sier det igjen, kom gjerne med ideer, ikke råd, ikke "kommandoer", mulig det er lett for at det blir "slik" på internet å, sarkasme og ironi funker ikke så bra heller for eksempel... heh

også: er vi ikke alle litt "one trick pony", du finner jo din egen groove, din egen greie som du prøver å løpe lengst mulig med (før det også eventuelt kan si stopp!)

jack of all trades, master of none.
fear not man practicing 1000 moves once, fear man practicing 1 move a thousand times!

har prøvd masse og sjø, liksom slått meg litt til ro med blyant og papir og "magiske dama", liker ikke å tegn båt og bil, æ nekte! tvert! men har ikke noe i mot perspektiv, hus, byggninger, croquett (med rosa pelikana), portrett osv. hvis jeg ser behov for dem, og det må gjerne være i samsvar med noe, drev litt med tablet og PhotoShop, men det var ikke helt mi greie følte jeg, går fint an å rediger litt i PhotoShop, men er ikke helt komfortabel med å tegne fra scratch sånn, kanskje jeg vart lei av det etter skolen hehe

også, en skisse er en skisse, da tenker jeg gjerne fort at bakgrunnen egentlig ikke er så viktig, mulig mann skyter seg i foten (men har ikke tenkt å gå noen plass så det er greit?), men som nevnt, gjerne litt det at jeg tenker at de bare "jukser" i anime og manga med 3D osv.
det e farlig å tenk ;)

vet jo at mann blir ikke nødvenigvis blir god i 3D sånn tvert, du må kanskje gjerne kunne å tegne det for hånd ordentlig også, det er ett pluss i hvertfall, du lager ikke fete 3D modella i maya og zbrush bare ved å trykk på en magisk knapp (zbrush er vel gjerne mer som å modellere leire hvis du kan det har jeg hørt... egentlig skulle jeg ha prøvd det!), og mulig jeg "tviholder" på den gamle skolen litt og nekter å gi meg (sta sjø ;P)

æ burda prøvd å sagt det her tidliger sikkert, men det vart no bare sånn, dørstokk mila e lang har jeg hørt

når det kjem til spill så liker jeg 2D spill gjerne litt ekstra kontra 3D spill (som du sikkert skjønt etter hvert), men har jo ikke noe i mot 3D spill heller hvis stilen og gameplayet faller mer i smak, har ikke noe i mot retro, men det begynt å bli litt vel mange remakes? idk

Borderlands liker jeg for stilen, humoren og Diablo faktoren, random loot, vanskeligere/flere fienda når mann e fleir på lag, det er i 3D men det føles litt som en gritty tegneserie/grafisk novelle.

Odin Sphere (playstation 2 det her) likt æ for stilen (ikke helt standard anime) og for animasjonan, vistnokk my som e gjort for hånd (samme folkan som har laga Muramasa til Wii, men det har jeg ikke fått prøvd, også kjem dem med Dragons Crown te neste år, kanskje), men Odin Sphere spille også litt rundt norønn mytologi, bonus og dem spille litt på sphere, så all brettan foregår på kula, går du bare til høyre så kommer tilbake dit du var, artig konsept, også najs karakter design, ett forbilde om du vil

Scott pilgrim versus the world spillet, kan sei det sånn, liker det godt på grunn av Paul Robertson, forbilde :3

liker også Amano Yoshitaka tegningan (concept skissa te Final Fantasy, Vampire Hunter D)

liker sikkert my av det gainax selv om jeg ikke er storfan av å tegn mekaniske ting selv, tror det er mer storyen, sjarmen, kampånden/brorskapet (tengen toppa spesielt) og humoren som fenger litt mer enn kjemperobotan, idk, heh...

likevel så tegne e "bare" derre søte magiska daman... jaja :)

har da flere skissa på lager sjø, har ikke stoppa å tegn selv om jeg hadd det litt kjipt i Mars
(har egentlig hørt at det er litt i motgang mann finner inspirasjon best, kan stæmm litt det):

Først 3 tegninga som jeg "egentlig" e meninga å heng sammen som ett, fra høyre til venstre:
chaoz0101.jpg
chaoz0101.jpg (160.26 KiB) Vist 11992 ganger

chaoz0201.jpg
chaoz0201.jpg (149.3 KiB) Vist 12127 ganger

chaoz0301.jpg
chaoz0301.jpg (181.91 KiB) Vist 12461 ganger

mulig jeg setter dem mer sammen i PhotoShop senere og kanskje lager en slags GIF i after effects, skjermen på hodet på nummer 2 er ment som ett sted å zoome inn til ett annet bilde med, kanskje, nummer 3 har mange (ikke alle) kvinnelige karakterer fra "tegneserien" min (det het itj manga når det ikke e laga av en japaneser ;) )

litt i samme stilen men mer sentrert på ett ark
eatyourbrainout01.jpg
eatyourbrainout01.jpg (245.09 KiB) Vist 12018 ganger

Can you spot the Mad Max referance? ;)

og litt i samme stilen bare med ei slags kattedame med ljå i fokus
nekomatashinigami01.jpg
nekomatashinigami01.jpg (200.35 KiB) Vist 12139 ganger

Nekomata: en mytologisk katteskapning (som regel med 2 haler, og/eller med kimono og høy svart hatt) som kontrollerer de døde (som en necromancer) litt ala i "the grudge" (mener å huske det var egentlig det som var greia i originalen) hvis de blir fornærmet osv.
Shinigami: dødsgud

kanskje mer H.P. Lovecraft også, som en inspirasjons kilde osv. mener jeg

følger med på Monster Madness på Cinemassacre også, mye godskit, ny video annahver dag i Oktober no, James Rofle kann my om det der vistnok :3 (men det e jo AVGN mann vil sjå, kanskje, sikkert)

animer jeg ser på for tia:
- Sword Art Online (ligner egentlig litt på .Hack/ men det er litt bedre gjennomført med drama, internettetikk og samfunnsproblematikk)
- Gintama (kongen av "generell anime" parodi, rett og slett, seriøst innimellom og)
- Binbougami ga! (vart vel akkurat ferdig men, samman som har laga Gintama, my parodia her og, men veldig bra gjennomført :) )

læs itj så my manga atm, læs vel igjen Berserk og Vagabond og ser vel innom Strongest Disciple Kenichi no og da
(va bedre før mest "fanservice BS" no... imho)

også Dexter, Fringe og Once upon a Time sikkert, Walking Dead begynne vel på igjen straks også?

æ vet itj om mann kom fremm til det svaret mann helt ville ha osv.
men det er jo ikke noe artig om mann "vet alt" heller :)
kos dokk^^

MichaelSivertsen

Innlegg superrune 04 Okt 2012, 10:36

Jeg har ikke fulgt hele denne diskusjonen, men vil bare si at en viktig egenskap hos enhver artist er evnen til å være selvkritisk og åpen for hva andre har av tilbakemeldinger.

Når det er sagt, så synes jeg du har mangler i anatomien din. Har du tegnet akt eller croquis? Jeg vil anbefale det for å få mer forståelse for hva det er du stiliserer når du tegner innenfor manga. Det er viktig å finne referansene til forbildene dine istedenfor å gå direkte på tegnestilen deres.
Brukerens avatar KONGE!
superrune

Michael's Skissebok (må det hele tia bli RE:?)

Innlegg MichaelSivertsen 04 Okt 2012, 16:21

Takk, men...
Hørt det før~

Sei du at anatomien min e dårlig?! nei da, er klar over "manglene" sjøl sjø ;P

Tror egentlig det bare var mest lufting av det jeg tenkte/følte der og da, tror jeg har kommet mer til fred med hva og hvor jeg vil nå, muligens, som sagt, sitter ikke nødvendigvis på alle svarene selv. vet egentlig ikke så mye om bransjen for jeg har jo egentlig ikke fått prøvd meg på ordentlig (skole arbeid etc. telle liksom ikke helt på samme måte selv om det e litt samme konseptet)

men det gjør vel dokker sia dokker har tjent pænga på det osv ;)
(ja det er ett snev av sarkasme i den settningen, men æ mener vel ikke direkte vondt ment :P)

Er vel en stund siden jeg har bedrevet med croquis (ikke croqutte med rosa "flamingoa") og akt tegning og det begynner vel sikkert å synes, alt jeg tegner er for det meste ut i fra hodet (ingen referanser direkte forran meg)

har vel hørt ett sted at du aldri får til anatomi helt 100% korrekt, spesielt hvis du ikke bruke referansa, men (som jeg sikkert har nevnt tidligere i posten, men whatever) her hvor jeg bor er det lite tilbud for akt, og det er ikke så mye croquis å gå etter heller, mulig æ kan tegne kjent folk/familie selvfølgelig, beste er jo gjerne om du har noen som poserer eller prøver ut om det faktisk går an

men så er det behov
mulig jeg ikke er så super nøye på å få til anatomien perfekt heller,
ren perfeksjonisme er gjerne sjarmløst i mitt hode...
men mulig jeg bare kommer så langt uten fysiske referanser of course.
er ikke noen ekspert og mulig jeg går fremm helt riv ruskende galt for alt jeg vet
(sånn det bør gjøres i proffesjonell sammenheng i hvertfall)

Det jeg mener å si, egentlig er det vel ting jeg egentlig vet, kanskje jeg gikk litt langt i reaksjonen, har jo egentlig selv ironi og tror jeg kan å reflektere, men jeg skulle sikkert ikke ha lagt ut bildene mine på store dyret i det hele tatt og bare forholdt tegningan min som en hobby, kanskje?
men har jo gått skole så jeg "må" få meg arbeid innenfor faget, litt dilemma, men ellers har jeg det bare bra :)

samt det er litt ironisk at bildene mine nesten har fått mest views og kommentarer her i forhold til deviant art og slikt (ikke så mye likes men men, hva kan mann forvente seg?)

Paul Robertson er jeg nesten helt sikker på er inspirert av masse retro tv-spill, retten og sletten, mye referansa te 8-bit nintendo spill osv. men jo det er jo en interesang ide å se hvor folk henter inspirasjonen sin fra, noen bruker musikk, andre bruker design fra ukeblad (eksempel) osv.

jeg kan gjerne spørre om råd hvordan jeg burde gå fremm "utenom" tegningan, tror det kanskje er litt viktig å skille de to med det samme, kanskje det er sånn jeg skulle ha formulert det i starten, æ veit egentlig hva jeg vil tegne, ikke stopp meg på det, men kom gjerne med tips eller ideer til hva jeg kanskje kan gjøre med tegningan min, idk.

random quote:
The gravest sin is is to have a dream,
The only way to make up for that sin,
Is to make that dream a reality.

mulig den quoten bommer litt men æ syns moralen i den e fengende, idk^^
snakkes~

MichaelSivertsen

Innlegg MichaelSivertsen 05 Okt 2012, 15:15

og dessuten er anime uten perfekt anatomy noe jeg har gått gjennom i teksten ovenfor,
det virker som at dem som er "nesten" helt utenfor sjangern bare ser på anime som noe med bare perfekt anotomi.

og/eller hentai :P
(pussig relasjon det der, perfekt anatomi OG porno)

men jeg gir opp med å "forsvare" anime og manga, folk får no bare tro selv ka det er for noe og misse helt ut på generelt godt fortalte historia og kunsternisk "jalla" ;)

Studio 4Celzius vant vel en slags pris eller 2 for Mind Game og dem har laga anime cutscenan te tv-spillet: Catherine. (sånn nesten relatert så digger jeg Atlus spilla btw, spesielt Shin Megami Tensei serien, som inkluderer Devil Summoner og Persona) samt så laget/lager de film versjon av Berserk, en tegneserie laga av en som hete Kentaro Miura (mest hann) og handle om en barsk kis med stort sverd (og en kanon) som fær rundt å drep demona, satt i en mørk fantasy/middel alder setting...
(kan rose serien opp i skyene, men jeg er vel sikkert bare en anime fanatikker som bjeffer ;P)
1 film så langt, mye av golden age arcen, personlig syns jeg det er litt awesome, men, det er litt pussig bruk av 3Dn kan jeg godt si... (forsåvidt allerede laget en anime så det kan godt kalles en "remake")

uansett, liker studio 4C* hvis jeg ikke tar helt feil så er det noen av folka bak Akira filmen som var med på å grunnlegge studioet eller noe slikt, av det jeg forsto av dokumentaren til "Memories" (en liten serie kort filma, også verdt å sjekk ut imo), så på en måte kan du si at dem samme anime utvikleran lage ikke bare seriøs hyper realistisk anime, så det så :)

det var vel bare det for nå

MichaelSivertsen

Innlegg BjarneTv 05 Okt 2012, 23:02

Brukerens avatar KONGE!
BjarneTv

Innlegg MichaelSivertsen 08 Okt 2012, 13:08

nei da, det er sikkert folk som vet om det mer en den generelle norske befolkning :)
anime er jo litt niche utenfor Japan, sånn er det bare, og det er mulig at det bare er sånn jeg oppfatter hvordan folk oppfatter det eller noe i den rettningen, hehe

nice liste, ser du har faktisk sett mye av det jeg egentlig har anbefalt, heh^^'
har ment å se på Full metal alchemist: brotherhood, hørt at den skal følge tegneserien/mangan mye mer og det skal være en decent adapsjon, liker mangaen godt og den originale animen gjore jo ikke mangan helt rettferdighet
(syns den var grei da, men i ettertid... tja, leste jo mangaen og var ikke helt samme greia nei)

nesten litt relatert (1 episode fra Gintama, en "episodic" serie så det er egentlig ikke noe spoiler):
http://www.animedreaming.tv/gintama-epi ... ror-76293/

(skal ikke ha så mye å si at du ser streamet anime på nettet så vidt jeg vet, det beste er vel om du faktisk betaler for det men osv. please support the official release! :) )
forklarer litt sånn det bare er når en serie holder på for lenge og litt relasjon mellom anime og manga, flink til å bryte den fjerde veggen er de å, jajaja :3 episode 92, men de har startet på igjen med episode 253 som cirka nylig, heh. (ingen fare, det er masse episoder igjen å gå på!) lurer på om episoden er en liten parodi på professional golgo 13? (som jeg ikke har sett)
selve episoden har vel ett fint budskap også, ikke overanalyser og "assumption is the reason for all F ups!" ;)
(mulig jeg kjenner meg igjen i det hehe, også: du kan bare være modig hvis du er redd/feig)

Ginga Nagareboshi Gin kan jeg anbefale hvis mann ikke har sett det? (også kalt Silver Fang) og er originalen/prequelen til Ginga Densetsu Weed, artig hvor mye sjel de klarer å gi hundene syns jeg, det var en oversettelse til norsk faktisk, men det var alt for mye sensur til at det gikk an å se det ordentlig, er vel fra en tid da tegneserier/tegnefilm fremdeles bare var for barn utenfor Japan :p (lurer på om det ikke "søren klype" var Harald Mæle som snakket der å)
Weed er vel bedre animert (nyere) men jeg fikk ikke helt den samme kampånden som i Nagareboshi Gin...
men mulig det er smak og behag det også :)

på manga fronten kan jeg godt anbefale Vinland Saga når jeg tenker meg om, handler om vikinger (pussig valg av navn på noen karakterer men mest artig, spesielt hvis du er skandinavisk) satt i den "virkelige verden TM" og er godt skrevet og tegnet, realistisk, men tar seg noen "kunsteriske" friheter med "powerleveln" på folka innimellom, jeg vil si det er en slags blanding av Berserk og One Piece om det maker sense ;)

btw, mainstream anime holder jeg meg litt unna :P
(det er noe med det hvis ALLE sammen plutselig begynner å like det å, da er det ikke like spesielt lenger)

tja, nevner bare Monster og 20th Century Boys også
Monster har fått en decent anime adapsjon.
20th Century Boys har en litt påkostet liveaction film i 3 deler (foretrekker mangan, men likevel).
der har du ganske bra anatomi og veldig godt fortalt story.

nei da, avskriver ikke anatomi helt heller sjø, som sagt, burde hatt mer referanser osv.
(men jeg vil jo gjerne vri og vende på den som jeg vil, og, hehe)

spørsmålet jeg stiller meg selv er vel gjerne:
er det viktigere å fortelle en god story? eller å få anatomien sånn nogenlunde greit? (og hva med gameplayet?) ;)

MichaelSivertsen

Innlegg MichaelSivertsen 22 Okt 2012, 17:15

hmm...

familie og kjære elsker alt du gjør.
folk og kjente kan finne på å like det du gjør.
internett hater deg!

fort gjort å ta på seg kritiker maska og gjømme seg bak bokstaver og tall.
sånn er det bare, og det må mann bare huske på, fort gjort å glemme ;)
eller noe i den duren

får å si det sånn, eller jeg tror gjerne det kan være sånn:
de som har fått seg sånn "header" her på storedyret er gjerne kjentfolk, antageligvis har mann ikke bare fått header "bare" fordi mann er kjempeflink! :P
mulig jeg bommer helt, men det er gjerne sånn jeg tenker at det "kan" fungere

mulig jeg har sagt noe lignende tidligere men, vil ikke si at jeg er dritgod på det jeg gjør, bedre en gjennomsnittet på anime stil kanskje, men langt i fra bæst! helt sikkert noen/"en del" som klarer å kopiere tegningan min hvis dem absolutt vil? mann vil jo gjerne være unik, men, skal det animeres, for æksempel, så må det nesten være såpass at "hvem som helst" kan tegne inbetweens og få te karakteran din enkelt, det er litt forskjell på illustrasjon og animasjon og kanskje, er det ideen som selges, eller e det enkelt bilde, osv?
kan jeg si at jeg har en unik stil? nei, jeg sa jo nettopp det motsatte! :mrgreen:
kan vel sies at jeg har en emulert versjon av anime stil, som igjen er en emulert versjon av Disney stil (les Snøhvit) og litt Supermann (blått hår), så en kopi av kopi av kopien rett og slett...

bare kimsing ;)

har også tenkt på at blyant skisser er vel gjerne så fjernt du får det fra ferdig produkt og du får bare til "skisser" med blyant, fordi det er nettopp det: ett skisse verktøy,
samtidlig når jeg scanner inn og laster opp på nett så er det gjerne en del rot og ting som forsvinner og/eller kommer til mer enn hvis jeg skulle ha tegnet direkte på datan eller brukt mer tusj og maling osv.
(kan kanskje si at det ike helt gjør tegningene rettferdighet når jeg legger dem ut på nett,
dem ser faktisk bedre ut i virkeligheten?) idk! ^_^

uansett:
på tide med noen nye (og noen "gamle") skisser fra skissemappa mi:

alternativ drakt/hår til en av karakterene til tegneserien min:
alternatebelina01.jpg
alternatebelina01.jpg (154.81 KiB) Vist 11816 ganger

ei gammel skisse jeg har hatt liggende rundt sia i sommer:
shadowlady01.jpg
shadowlady01.jpg (196.84 KiB) Vist 11748 ganger

skjitgammel! ;)

Lett inspirert av en karakter fra tales of graces f på pleystæsjon tre:
sophieinspiredbrawler01.jpg
sophieinspiredbrawler01.jpg (164.73 KiB) Vist 11774 ganger

brainstorm skisse eller noe slikt:
brainintheglasscontainer01.jpg
brainintheglasscontainer01.jpg (172.07 KiB) Vist 11717 ganger

æ som sa æ ikke skull tegn nå båt! :P

7 evil bitches (og en mystisk overlord):
7evilbitches01.jpg
7evilbitches01.jpg (181.09 KiB) Vist 11810 ganger

en slags konsept skisse til noe spill, muligens

sier det igjen sikkert, alle tegningene mine er som regel tatt ut i fra hodet mitt, uten referansa, egentlig, når jeg bruker referansa så blir det gjerne litt mindre ekspressivt, mann setter seg gjerne fast i kopierings fella og tegner ikke "helt" det mann vil, låser seg litt fast til: sånn og sånn MÅ det være.

kanskje jeg bevist unngår å bruke referanser for mye nettopp på grunn av det, men, er anatomien feil så må jeg helst prøve å rette opp i det, selvsagt :3

Gå å se:
- Robotics;Notes (annet univers av Chaos;Head og Steins;Gate)
- Psycho Pass
før dem blir mainstream!

MichaelSivertsen

Innlegg MichaelSivertsen 26 Okt 2012, 12:59

hei~

bare litt tankespinn:

Du kjem te Store Dyret for å få kritikk? det fikk meg til å tenke litt
(er ikke nødvendigvis så lurt å tenke har jeg funnet ut men la oss se hvor det bærer henn)

Kan du gi meg litt kritikk?
Det høres litt ut i mine ører som om noen går på en bar og spør litt forsiktigt:
Hallo! Kan noen gi meg litt juling?

Du skjønner...
Jeg er litt høy på pæra og trenger å jækkes ned ett par hakk ;)

Det jeg mener er, det høres gjerne litt slemt ut, ordet altså: kritikk
Jeg føler ordet er veldig negativt ladet i hvertfall.
kunne det ikke heller vært noe mer snilt som:
Hei! kan jeg vær så snill få noe positive tilbakemeldinga på derre greian her æ har laga heller?! nuh!

Samtidlig, jeg har vært ute av gamet snart over 2 år med vanlig jobb og nesten "forkastet" tegningene mine som en hobby, kanskje jeg "egentlig" aldri har vært med i gamet ordentlig heller, har jo bare emulert spille reglene gjennom skole! men jeg skjønner jo litt fordelen med "brutal" tilbakemelding, også, jeg vil jo gjerne høre "litt" hva jeg kan forbedre meg på sånn helt egentlig, og jeg gikk jo helt i forsvar modus lenger opp
(jeg må ikke høre på og gjøre på alt hva dere folk sier heller da sjø ;) )

noen ganger har jeg hørt at karakterene mine er stive, de trenger mer dynamikk!
jamen... Lois Royo har veldig statiske dama i illustrasjonan sin, er det plutselig ikke lov det der no da? :?
gjengangern er jo derre anatomi greian men det er vel som regel det mann må perk/jukk på
(ignorer den tørre sex vitsen inni den forrige settningen 1 plass), er det bare det jeg må forbedre meg på? hmm...
noen ganger tenker jeg det bare er fordi jeg har valgt anime stil også, forventningan te perfekt kropp/anatomi e jo skyhøy! bah! kanskje jeg skulle ha holdt meg til strek menn :P

mekaniske greier er jeg ikke så god på, føler jeg, kanskje hvis jeg får tegne mer automaton (retro robot) eller noe rustning greier (kroppen er jo en avansert maskin ;) )
bakgrunner, hus, trær osv. får det til hvis jeg vil? men jeg foretrekker vel å fokusere mest på "magiske dama" :D
Masamune Shirow (mest kjent for tegneserien Ghost in the Shell, Apple Seed og Dominion Tank Police) e jo en tegner som fokusere veldig mye på dame kroppa (mannan han tegne ser meh ut!) og masse mekaniske duppe ditta~

no har jeg sikkert tenkt nok for i dag, no treng æ en kopp kaffe eller 2 og spill litt Ys: Oath in Felghana og kanskje droddle litt på noen skissa osv. se nytt på nytt og Arrow. :3
så på American Horror Story Asylum (eller sesong 2 om du vil) i går, virke da interesant det og...

men snakkes!^^

MichaelSivertsen

Innlegg BjarneTv 28 Okt 2012, 00:38

Brukerens avatar KONGE!
BjarneTv

Innlegg BjarneTv 28 Okt 2012, 00:51

Brukerens avatar KONGE!
BjarneTv

Innlegg MichaelSivertsen 31 Okt 2012, 18:56

Vedlegg
11.jpg
11.jpg (246.89 KiB) Vist 11520 ganger
sakuya_desu01.jpg
sakuya_desu01.jpg (247.5 KiB) Vist 11464 ganger
patchoulli01.jpg
patchoulli01.jpg (247.92 KiB) Vist 11826 ganger

MichaelSivertsen

Innlegg MichaelSivertsen 10 Nov 2012, 16:25

Hmm...
er det litt tregt på forumet her for tia eller? :?

jaja, får nå bare fortsett å post litt skissa i ny og ne lell æ sjø :P

succubusandpals01.jpg
succubusandpals01.jpg (194.18 KiB) Vist 11735 ganger

hairdemoness01.jpg
hairdemoness01.jpg (272.04 KiB) Vist 11486 ganger

nesten ferdige tegninger, med blyant i hvertfall, egentlig, før jeg scannet dem, før jeg tegnet dem, så tenkte jeg at de kanskje ikke gjorde seg noe spesielt i PC format (masse skit og artsi fakta på grunn av for mange blyant streker/detaljer osv. best å scann inn penn og lignende egentlig), og mulig jeg har en litt dårlig scanner også :P (scanna bare i 300 dps og, har jo hørt at mann kanskje bør gå litt høyere også når det er snakk om blyant tegninger osv.)

men samtidlig så er det muligens bare jeg som ser dem feila og det er jo bare "skisser" enda ;)
og jeg rensket bildene litt opp i Photoshop, vart itj så gæli lell sjø?

tegnet det første bildet uten truse først, men tenkte det ble litt for vulgært, selv om jeg ikke tegner inn kjønnsorgan sånn generelt (pleier som regel ikke å tegne det direkte på, det ser jo "bare" ut som ett øyelokk, østers eller eplekjerne, men jeg har jo litt finfølels/moral da sjø? ;)) slik som i bilde nummer 2, sikkert noe samme tematikken i begge men tror den første var "litt" mer halloween inspirert :)

Tenkt kanskje at ho dama i midten skulle/kunne vært Bathory (ho heksa som bada i blod) men det vart vel noe mer Succubus greier likavel (den sjelesugene tøs varianten), med vandød stuepike (noen som tar "Selnades" referansen?), mumie, ei kattedame (varulv?) og en automaton (litt wizard of the Oz stil tenkte jeg)

kunne kanskje vært ei slags spill konsept skisse hehe

den andre tegningen tror jeg egentlig er en slags videreføring av ei gammel tegning jeg har: http://theelementalist.deviantart.com/g ... 6#/d15rqxf
mer eller mindre :)
blitt litt bedre? sikkert mistet litt sjarm for bitte litt bedre anatomi? men jau jau, hehe

og mulig kanskje noe jeg skulle ha sagt før:
æ har trua på meg selv, selv om det kanskje ikke virket helt sånn i "rantinga" længer opp, jeg bare innbiller meg ikke at jeg er best :D janteloven er jo for å brytes! men, det er ikke bestandig mann helt får uttrykt det mann helt vil på internett har jeg følt, fort mann glemmer å skrive hva mann føler der og da og det kan kanskje gjerne fort misforstås litt? osv.
(er ikke sikkert jeg får uttrykt det jeg føler nå heller, hehe) :D

får se om det ikke blir noen flere tegneserie sider etter hvert også :)
helt egentlig skulle jeg sikkert hatt noen i nærområdet mitt og diskutert tegneserie teknikk og annet slaberass men jeg har ikke funnet noen enda desverre, helst noen å ha reflektert litt med i hvertfall, jaja, får se om jeg finner ut av det sånn etter hvert også :>

MichaelSivertsen

Innlegg MichaelSivertsen 20 Nov 2012, 21:21

når jeg tegner en illustrasjon så vil jeg gjerne at den skal være så detaljert som mulig, som regel.
når jeg tegner tegneserie og animerer så er det gjerne story og at det skal være gjenkjennelig som er viktig, og at bildene forteller det jeg vil formidle. (og kanskje enkelt nok til at andre klarer å tegne det/følge med på stilen)

egentlig så er det litt 2 motstridene element, i en illustrasjon kan jeg ta helt av med detaljer (mer eller mindre) og ikke tenke så mye på formidlingen i utgangspunktet (spesielt hvis det er en skisse), men i en tegneserie/animasjon skal det gjerne være mer enkelt og/eller gjenkjennelig eller "abstrakt".

timing, pacing og fortellingsmåten er også litt forskjellig fra tegneserie og animasjon, i en animasjon må det helst ikke være for mye informasjon på en gang og mann bør kjenne igjen det mann ser nesten med en gang, helst ikke for mye artsy fartsy som du kan gjøre i en illustrasjon og gjerne i en tegneserie.

selvfølgelig, det går an å lage en enkel illustrasjon (mange av karakter illustrasjonene mine er egentlig enkle), eller en høyt detaljert animasjon/tegneserie, men det tar som regel mye lengre tid og spørsmålet er jo om det er verdt det? (det er det jo som regel tenker jeg men, hensikt? og har mann nok tid? skal mann ta seg bryet mener jeg)

det har jo bestandig en verdi for meg selv, en "meditasjons" verdi om du kan kalle det det, trene fingermusklan, vri ut saften fra hjernebarken og skvis den ut på papiret! men mann blir jo gjerne interesert i hva andre folk også kanskje syns om det du har tegnet?

når jeg leser anmeldelser så ser jeg aldri på laveste og høyeste score, jeg ser på dem i mellom, de gir som regel mer fornuftige svar på det du lurer på, høyest score av full av fanboys og kjøpt og betalt stemme, mens lavest score er fullt av "sjanger" hat og trolling.
Samme med karakter på skolen, de som får høyest og lavest score mister motvillig motet til å fortsette med det de fikk karakter i, med høyest score har du nådd toppen og du er mettet på å oppnå mer kunnskap og havner du nederst er det ikke så kult å fortsette enten om du vil eller ikke.
(det handler ikke om å få høyest/lavest score i klassen, men selve karakteren, A eller F, og det er ikke bestandig tilfelle at det har den effekten, kanskje mann hever seg over karakteren likevel eller bruker det som ett middel for å faktisk bli sterkere neste gang.)

kanskje det fort er litt sånn når mann søker svar på om hva folk syns om det du produserer også, sier ikke at noe er riktig og galt, men at jeg liker å høre både positivt og negativt, ikke bruk bomullsvotter, men ikke slå meg ned med stål slegga heller (det gjør vondt! :P), bruk heller en silkehanske med en ambolt inni ;)

tja... for å si det bare litt sånn forsiktig:
æ bruke faktisk masse tid på derre tegningan min, det hadd no vært artig om dokker like dem :)
og jeg setter pris på ris OG ros, ikke bare det ene!
er vel bare ett menneske når det kjem te stykke, tror jeg, hehe

sjekket ut 2 nye animer siden sist, syns dere kan sjekke dem ut også viss dere ikke allerede har sett dem:
- Bodacious Space Pirates (Mouretsu Pirates)
- Jojos Bizarre Adventure (2012)

den første er ikke så ecchi (sånn billig halvnakenhet/fanservice som dem fleste animan e for tia, sukk...) som det høres ut, det har rom pirater, stuepiker og skole jenter men det er mer "smart" skrevet og artig imo^^
(har bare sett 1 episode så jeg vet ikke om jeg kan anbefale det helt enda men, nevner det lell :P er visst basert på noveller og det er litt slice of life og space opera, litt Tenchi Muyo kanskje?)
går fint an å se gratis (med reklame) på cruncyroll.com (det er nesten offisielt lov til å se anime der samme som manga fox for manga)

det andre er en adapsjon av en eldgammel manga, første generasjons Jojo, men jeg vart faktisk overrasket over hvor bra produsert det faktisk er, det har stilen og den barske men bizzarre cheesye forteller måten som tegneserien har, kanskje litt mye "wryyy" og muda muda muda! (som er mer kjent fra generasjon 3 Jojo/slåssespillet, hvis mann kjenner til Wryyy memen), decent animert og bra action, og jeg liker intro sequencen :)

vet ikke om det er verdt å nevne det men Sakuya (ho stuepiken fra Touhou jeg har tegnet ett par ganger) har noen referanser til Dio Brando (fra Jojo), ho stoppe tia og bruke kastekniva og det ene magi kortet hennes heter "the world" (eller "za warudo!" hvis du vil være helt fanboy :P) som er det samme standen (magiske avatars med unike evner folk får etter hvert og er en slags staple til serien) til Dio heter (i generasjon 3 Jojo)^^

det sies at story tellinga i Jojo ikke vart ordentlig bra før generasjon 3 og det er litt derfor tidligere adapsjoner og spill kunn har fokusert på det og senere generasjoner, men samtidlig så syns jeg det nesten er mye mer intresant en masse annet shonen (gutte serier) som er der ute likevel, artig :)

Psycho Pass vart jo enda mer spennanes også, det er jo også interesant og se hvordan fremtiden "kunne" ha blitt, samme med Robotics;Notes, men mer med teknologien de bruker, "nettbrett" med finurlige bruksområder (sikkert noe som allerede går an også) og troverdig robot teknologi, mer eller mindre, det er jo bare sci-fi til syvende og sist :)

Lurer på om det ikke var samme skriver for Psycho Pass som det var for Mahou Shojo Madoka Magika, script og komposisjon i hvertfall tror jeg, og det synes, og det er kult, imo :)
men det er nå bare min mening
(kanskje jeg egentlig burde ha postet del 2 mer under inspirasjon eller time out men jeje :P)

http://myanimelist.net/anime/13601/Psycho-Pass
http://myanimelist.net/anime/13599/Robotics;Notes
http://myanimelist.net/anime/8917/Mouretsu_Pirates
http://myanimelist.net/anime/14719/JoJo ... %282012%29

kthnxbye!^^

MichaelSivertsen

Innlegg MichaelSivertsen 16 Feb 2013, 19:46

2 rette og 1 vrang~

tentaclehairgirl01.jpg
tenkt som en slags karakter eller skapning til tegneserien min
tentaclehairgirl01.jpg (270.3 KiB) Vist 11164 ganger

maskfacelady01.jpg
er det maske som fjes eller fjes som en maske?
maskfacelady01.jpg (215.42 KiB) Vist 11141 ganger

eaterofthesun01.jpg
bespiselse av sola er bare en bitteliten del av bildet (og den blir ikke bespist der og da) men jeg syns tittelen klang bra
eaterofthesun01.jpg (274.1 KiB) Vist 11037 ganger

putta på litt rødt i PhotoShop for litt "dramatisk" effekt på nummer 3 :D

noen ganger lurer jeg litt på hva kunst er, eller hva det er meningen at det skal være...
er det ikke meningen at det skal ligge litt mening bak bilder osv. mann lager?
at det skal utrykke noe følelser, politisk kommentar eller filosofi, på en måte? kunst skal jo ikke være bare pent å se på?! teksten i en sang skal gjerne handle om noe betydelig i stedet for at den kis bare står å skrik: baby baby?!

men, så kjem æ på at det e jo Illustrasjona/skissa og ikke kunst æ lage! ;P

Illustrasjon er lik bilde til tekst! eller noe slikt, hehe :)
er ikke så sikker på hva teksten te dem 3 bildan her e men ;P

men sant skal sies så savner jeg litt mer "kunst" eller mening bak bilder, musikk og filmer sånn rent generelt (kanskje litt fra spill også, men nå har jo Shigeru Miyamoto gått ut å sagt at tv-spill bare er ett produkt,
ikke kunst :S)

blir litt mange historier med bare standard fyllstoff og at ting bare ser pent/perfekt ut...
"CoD skytespill" på alle spill konsoller og menn som spruter naseblod av dame truser i dem fleste nye animan :S
blir mann underholdt over at det bare ser bra ut?
blir mann egentlig underholdt av vanlige standard tropes og/eller klisjeer?
er det greit at mann safer med samme sjanger/grunnlag i den "nye" serien/filmen mann lager?
(bruker samme referansan, baserer historien rundt nietzsche igjen for eksempel)
samtidlig er jo det motsatte litt sant (eller ett spørsmål), må mann lage noe helt nytt hver gang?

bare spekulere æ ;)
substans og æksistensialisme og alt det der, må det vær en mening bak hvert bilde mann lager? en hensikt?

"tropes" (tråpz) litt sånn jeg forstår det: hva du forventer av en setting, for eksempel: fantasy må ha magi, dverga og alver. space opera må ha lyd på eksplosjonan i verdensrommet osv.

nye anima som e verdt å se på i år da? (etter min smak of course)
tja..

Har fulgt med litt på:
- Maoyuu Maou Yuusha (liker at det er en fantasy/Dragon Quest setting med "realisme")
- Boku wa Tomodachi ga Sukunai NEXT (sesong 2, litt over kanten humor? men artig/intresant imo)
- Magi (starta egentlig i fjor, fant ut det var verdt å få med seg, litt 1001 natt setting med "realisme" :) )
- Sasami-san@Ganbaranai (shaft... trenger mann å si mer? ;) )

det er noen sjangre og konsept som går igjen sikkert, men det er vel det jeg gjerne blir underholdt av~

det e dem jeg kan anbefale, minus den siste, den er veldig hit or miss føler jeg, litt "kontroversjell" ;)
men se forbi episode 1 hvis du lurer på den, fordi serien går en litt annen rettning enn mann tror!
(pent/intresant å se på om ikke annet, hehe)

spill på horisonten?
hmm, så frem til Rayman Legends, men Ubisoft bajsa litt på leggen og ble sure fordi nintendo ble sure på dem, så nå blir det til alle konsoller i stedet for ekslusivt til wiiU mye senere/september-ish...
(blir ikke noe dag 1 kjøp fra meg for å si det sånn, heier litt på nintendo jeg)
- Dead space 3? æ veit itj, virka som dem har gjort det te ett enda mer generic skytespill :S likt at det va mer skummelt/klaustrofobisk i ena, får se... artig med co-op kanskje?
- "Xenoblade 2" fra Monolithsoft ser intresant ut :) (likte Xenoblade Chronicles på wii kjempegodt! artig å se om dem klarer å toppe det)
- Wildstar ser ut som en intresang mmo i sømmene, liker at de går for mer gameplay og humor over "fantastisk over skrevet story" og pen cgi (minner meg litt om den gode gamle Blizzard måten å tenke på, liker sånt!), minner om en blanding av WoW, Phantasy Star og Borderlands? kan bli kult...
- Bioshock Infinity, mann får bare se om det blir kult :)

mulig jeg hinter fram til litt hva jeg liker å se i spill litt lenger opp i posten? hvor er denne industrien på vei egentlig?! æ vil ha no vakkert! ikke pent! for pent e perfekt, og perfekt e kjedelig! ;)

uansett, får se om det ikke blir så leng til dem neste skissan osv.
till then! ;)

MichaelSivertsen

Innlegg MichaelSivertsen 02 Mar 2013, 16:15

2 vrange og 1 rett~

framedgirl01.jpg
gammelt konsept forsøkt på nytt
framedgirl01.jpg (252.92 KiB) Vist 10875 ganger

chaozframeone01.jpg
ramme til uendelig zoom inn bilde greie? mulig jeg lager flere og prøver ut en uendelig zoom inn...
chaozframeone01.jpg (299.25 KiB) Vist 10834 ganger

elementalistdrake01.jpg
dragonhalf, litt basert på Bowser i Super Mario (regel 63? ;P)
elementalistdrake01.jpg (279.62 KiB) Vist 10817 ganger

har mann noe vettugt å snakke om i dag da? (er det noen som leser det jeg har å si utenom bildene sånn? :P )

i det siste har jeg filosofert litt rundt det med hvordan mann faktisk går framm og lager/produserer "kunst", om mann får lov til å kalle det det, blir litt usikker innimellom, det er jo ikke kunsteren selv som får lov til å kalle det hann eller hunn lager for kunst selv?

jeg er veldig stor fan av at mann lager ting for hånd og ikke tar å programmerer en datamaskin til å lage det for deg, mulig jeg har sagt noe lignenes lenger opp i tråden (men det er greit å påminne om det?), en lærer i england sa til en annen elev jeg jobbet med: er det intresant at det du lager er fremskapt av det du forteller programmet skal gjøre, eller er det mer intresant hvis du lager/tegner hver frame for frame på egen hånd? blir det ikke mer sjarm hvis du heller gjør det? (noe i den duren, og på engelsk ;) )

i musikk så har du trommemaskin, synthesizer? og diverse program du kan bruke for å lage en falsk lyd, men, er det brukt korrekt så høres det bra ut? samme greiene her også, og jeg kan ta Touhou som eksempel, jeg liker den originale spillmusikken, men... jeg liker bedre når jeg hører de samme låtene spilt for hånd, arrangert med piano, fiolin og gitar eller hva det måtte være, chiptunes er kult (journey to silius! og sunsoft generelt) men når det kommer til stykket så er det den gode gamle klassiske måten å framføre på som teller!
mye av musikken i Castlevania spillene er solid imo :)

kanskje det er mer framførelsen og execution (avrettning eller døds-straff) som gjelder og ikke hva som har blitt brukt for å komme fremm til resultatet? jeg har lest ett sted at hann som lager tegneserien Gantz bruker 3D-modeller på å sette opp "tegningene" sine (tegner etter, juks! fy og skam! hehe) men storyen og settingen er veldig intresang imo, men hvis du ser litt bort fra at hann har "programmert" inn de fleste tegningene så er det kanskje ikke så mye igjen? idk, kunne godt ha funket uten data grafikk men det hadde definitivt tatt lengre tid å lage (og det er vel det som er nøkkel begrepet her, ting tar tid å lage på den klassiske måten), det er vel ikke at mann ikke vil, men det at mann "ikke har tid" (har det så travelt med da? :P )

men som sagt, bare noen greier jeg spekulerer litt rundt sånn, ikke noe som er definitivt rett og galt, kanskje mann kan si det litt sånn: romantikern versus pragmatikern

hvem er er den gode og hvem er den onde? er faen meg ikke helt sikker jeg, tror det er litt det laget du holder med litt som avgjør det litt og jeg syns egentlig vi trenger dem begge 2 sånn egentlig (jeg heller sikkert mer mot romatikern? ;) ) og det handler ikke om å krige mot hverandre men å spille på lag, litt som i ett rollespill, det er greit å ha en kriger, en helbrede og en tyv (for å åpne dører og kanskje snakke litt for laget/karisma? osv.), og i noen settinger er det greit med en magiker og en bue skyter også... (bestandig de 5 som går igjen er det ikke?)

ja... nå har ubisoft sagt litt unnskyld for det der med Rayman Legends leste jeg, litt mer stæsj for wiiU folk osv. men... det får meg til å tenke litt: vil ikke alle sammen bare ha det på wiiU da hvis det er den versjonen som har mest innhold? wtf? mulig det er noe business greier og "menn med slips" jeg ikke skjønner meg helt på der og det er vanskelig å tjene penger på tv spill her om dagen, men, hvorfor ikke bare gå tilbake og bare gi det ut på wiiU igjen? dropp de andre konsollene! nå! (mulig de allerede har gått inn å produsert, idk, heavy sjit!)

Dragons Crown til sommern, kanskje (Atlus som distruberer dog, dem har ikke kontor i Europa...), det blir kult, er stor fan av Vanilla Ware spilla (Odin Sphere og Muramasa:the demon sword), en stor inspirasjon for meg :)
også er det nytt Tomb Raider og Monster Hunter 3 i horizonten, aldri vært noen stor fan av de gamle Tomb Raider spilla, men har hørt/sett at det nye skal være bra, litt mer som Uncharted eller noe slikt, mann får se X)

også har jeg sett på en ny (vel gammel, 2004, sjitgammel!) anime: Gankutsuou
basert på romanen Greven av Monte Cristo (ikke til å forveksles med greven av Monte Carlo!) av Alexandre Dumas (3 musketerer?) og er litt en adapsjon med en twist :)
veldig kult presantert og greven er mer en slags vampyr mens settingen er litt sci-fi og victoriansk, og det funker!
litt mye fancye/psychadelliske teksturer på ting og tang men det er litt av sjarmen, likte designet på greven spesielt, jeg likte animen, kan anbefale den, execution er bra selv om teksturer er "programert" inn ;)

mulig det var noe mer jeg har lyst til å snakke om, men sikkert nokk for nå, får ta det en annen gang!

till then~

MichaelSivertsen

Forrige

Gå til Skisseboka

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest